אתר "מקור ראשון" העניק לראש הממשלה בנימין נתניהו את הסיקור המגונן ביותר מבין כלי התקשורת שדיווחו על המלצת המשטרה להעמיד את נתניהו לדין באשמת שוחד בפרשת "תיק 4000", כך עולה מבדיקת "העין השביעית".

אתמול בבוקר פרסמה המשטרה את מסקנות חקירתה ב"תיק 4000". בין היתר המליצה להעמיד לדין את נתניהו באשמת שוחד בגין פעילותו להטות לטובתו את הסיקור באתר "וואלה" תמורת הטבות רגולטוריות לבזק, בעלת האתר. בכל אתרי החדשות המרכזיים דווח בהרחבה על החלטת המשטרה. גם אלו המזוהים עם נתניהו דיווחו על ההחלטה, תוך שהם מדגישים את הסייגים.

באתר "ישראל היום" בחרו בכותרת ראשית חד-משמעית: "המשטרה ממליצה: להעמיד את בנימין נתניהו לדין בגין שוחד בפרשת 'תיק 4000'". בכותרת המשנה הוזכר כי המשטרה ממליצה להעמיד לדין גם את שרה נתניהו בגין שוחד.

אתר "ישראל היום", 2.12.2018

אתר "ישראל היום", 2.12.2018

בהמשך היום נוספה ידיעה גם על תגובת נתניהו להמלצת המשטרה ("נתניהו מגיב להמלצות: 'העיתוי שקוף'"), אולם זו לא הגיעה לכותרת הראשית. תחת זאת הועלתה לכותרת הראשית ידיעה שמנתחת את האפשרות שנתניהו ימשיך בתפקידו, ובהמשך רשימה מאת אריאל כהנא, שביקר את ההיגיון מאחורי המלצת המשטרה.

אתר "ישראל היום", 2.12.2018

אתר "ישראל היום", 2.12.2018

אתר ערוץ 20, 2.12.2018

באתר ערוץ 20 פרסמו גם כן כותרת חד-משמעית: "המשטרה: להעמיד לדין את רה"מ נתניהו בחשד לשוחד בפרשת בזק". בכותרת המשנה הוזכרה ההמלצה להעמיד לדין גם את שרה נתניהו בגין שוחד, אולם בלי להזכיר את שמה.

אתר ערוץ 20, 2.12.2018

בהמשך היום הועלתה לכותרת הראשית של אתר ערוץ 20 ידיעה המסכמת את תגובת נתניהו להמלצות ("נתניהו: 'להמלצות אין מעמד משפטי'; 'אין כלום'").

באתר "מקור ראשון", שכמו "ישראל היום" שייך גם הוא למשפחת אדלסון, נקטו גישה מעט שונה. באתר אמנם פרסמו ידיעה על המלצות המשטרה, אולם זו נשאה כותרת אניגמטית ונטולת פרטים: "המלצות המשטרה בתיק 4000", נכתב בכותרת הראשית של אתר "מקור ראשון", ללא כל פירוט או הסבר.

רק מי שנכנס לידיעה, מאת נטעאל בנדל, יכול היה לקרוא כי "המשטרה הודיעה כי נגד בני הזוג נתניהו ובני הזוג אלוביץ' נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים".

אתר "מקור ראשון", 2.12.2018

כעבור כמה שעות הוסרה הכותרת הראשית המוזרה מראש האתר, ואת מקומה תפסה כותרת אחרת, שעסקה בממצאים של מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת חיפה ובדק את מידת אמון הציבור בשלל גופים ציבוריים. הפעם, הכותרת לא הסתפקה בניסוח רומזני כגון "אמון הציבור במשטרה", אלא ממש מסרה מידע: "אמון הציבור במשטרה: הנמוך ביותר מאז 2013".

אתר "מקור ראשון", 2.12.2018

אגב, היום צפוי המכון הישראלי לדמקורטיה לפרסם ממצאי מחקר משלו, ולפיו אמון הציבור במשטרה דווקא עלה בשנה האחרונה. האם ב"מקור ראשון" יעלו את ממצאיו לכותרת הראשית?