התוכנית ה-62 של "קול העין", הפעם בהנחיית איתמר ב"ז ונמרוד הלברטל, נפתחת בשיחה עם אמיתי זיו, כתב הטלקומוניקציה של "דה-מרקר". זיו חשף יחד עם הכתב נתי טוקר נתונים חדשים על לוח הפגישות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתפקידו כשר התקשורת, שמהם עולה בין היתר כי לפחות בפרק הזמן שעליו התקבל המידע – נתניהו כמעט ולא קיים פגישות בנושא.

"לראיה", אומר זיו, "מרגע שנתניהו נכנס לתפקיד, בטח בקדנציה הנוכחית – יש אפס הישגים בטלקום". מי שמרוויח מהמצב הזה, הוא מוסיף, הן החברות הרווחיות, אלה שרפורמות והתערבות ממשלתית עלולות להשפיע לרעה על הכנסותיהן – ובראשן חברת בזק, שבה שולט שאול אלוביץ', מידידיו של נתניהו.

המרואיין הבא הוא מייסד "העין השביעית" עוזי בנזימן, שנדרש גם הוא לתפקודו של ראש הממשלה ושר התקשורת. לפני כשבוע, בעקבות כתבה ביקורתית ששודרה במגזין "אולפן שישי" של חדשות ערוץ 2, תקף נתניהו את חברת החדשות בשל השמטה של משפט משמיץ שנכלל בתגובה שהעביר. "אנשי ערוץ 2 שמחקו את המשפט שבו נתניהו תקף אותם צדקו לחלוטין", חורץ בנזימן, ומסביר שעריכת תגובות היא פרקטיקה עיתונאית ותיקה ומקובלת – ולא "תופעה חדשה", כפי שטען נתניהו.

המרואיין השלישי הוא דורי בן-ישראל–קריו, עורך בלוג הפרסום "מזבלה", המספר על יחסיו עם חברת פייסבוק בעקבות מחיקה בלתי מוסברת של פוסטים שהפנו את הגולשים לידיעה שלפיה "פייסבוק ישראל ואיגוד הבנקים ריגלו אחר מחאת באים-לבנקאים עד שמחקו אותה לחלוטין". בימים שלאחר פרסום הידיעה דווח ב"מזבלה" על מקרים נוספים של מחיקת תכנים מהרשת החברתית.

"צריך להתחיל להתפכח ולהבין שפייסבוק זו לא רשת חברתית", אומר בן-ישראל–קריו. "זו חברה שרוצה לשלוט על תשתיות, זו חברה שרוצה לרשת את העולם, זו חברה שרוצה להיכנס לתחום הרפואה ולהיות בכל בית בישראל ובעולם, ולא דווקא בתוך המחשב כרשת חברתית. היא רוצה להגיע לכולנו, כמו גוגל ודומיה. חייבים להבין שאם חברה רוצה להגיע למקומות האלה, היא צריכה להיות נגישה ולענות על שאלות, ולהיות תחת רגולציה ופיקוח".

"קול העין" היא תוכנית משותפת ל"העין השביעית" ולקול-הקמפוס (106FM), רדיו הסטודנטים של בית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל. התוכנית משודרת בקול-הקמפוס 106FM מדי שבוע בימי חמישי בשעה 12:00, וזמינה להאזנה באתר התחנה ובאתר "העין השביעית". עורכת מוזיקלית: חן ליטבק.