עיתונאי אל-ג'זירה פינו את משרדיהם בעיר עזה בעקבות שתי יריות אזהרה שנורו לעברם על-ידי כוחות צה"ל, כך הודיעה הבוקר סטפני דקר, כתבת אל-ג'זירה באנגלית המוצבת בעזה.

"שתי יריות מדויקות מאוד נורו היישר לתוך הבניין שלנו", דיווחה דקר. "אני לא בטוחה מה יכולה להיות הסיבה. זה גרם לפאניקה רבה, במיוחד בקרב האזרחים שעובדים בבניין. אנו ניצבים גבוה, כך שיש לנו נקודת תצפית טובה מאוד על האזור, ואולי הם רצו שנתפנה".

בהמשך דיווחה כי בבניין המשרדים שבו שוכנת מערכת אל-ג'זירה שוכנים גם משרדי סוכנות הידיעות AP, וכי גם עיתונאי הסוכנות פינו את המקום מחשש לפגיעה בהם. לפי דקר, היא וכמה מחבריה לתחנה שהו באזור הישיבה המשותף במערכת הערוץ, שנמצא בקומה ה-11 של בניין המשרדים, כאשר כדור חדר מבעד לחלון וחלף על פניהם. תחילה, הוסיפה דקר, לא הגיבו לירי, אולם כעבור שניות אחדות נורה כדור נוסף, שחדר אף הוא מבעד לחלונות המשרד. אז הבינו כי מדובר בירי ממוקד נגדם והחליטו להתפנות.

אתמול הצהיר שר החוץ אביגדור ליברמן כי יש למנוע מהרשת לפעול בישראל. לטענתו, אל-ג'זירה אינה עוסקת בעיתונות אלא ב"שטיפת מוח", וזאת על רקע התגייסותה למען חמאס במהלך המבצע בעזה.

"אל-ג'זירה הפכה לחלק אינטגרלי מההסברה של ארגוני טרור – הרבה סילופים, הסתה, התססה וניסיון לפגוע במדינת ישראל", אמר ליברמן במסיבת עיתונאים שערך. "היא חלק ממערך טרור. אנחנו כבר התחלנו בבחינה של הפעילות והמעמד של אל-ג'זירה מתוך כוונה שלא נאפשר לה יותר לפעול בישראל. אני לא חושב שארצות-הברית היתה מאפשרת לרשת תקשורת המזוהה עם אל-קאעידה לשדר מתוך ארצות-הברית, ואני לא חושב שהבריטים היו נותנים לגבלס להקים רשת תקשורת באנגליה בזמן מלחמת העולם השנייה".

אין זו הפעם הראשונה שמדינת ישראל ואל-ג'זירה נקלעות לעימות גלוי. בשנת 2008 הודיע סגן שר החוץ מגלי והבה כי ישראל תחרים את הרשת בעקבות סיקור מבצע "חורף חם" בעזה, אולם איום זה לא מומש. כמה חודשים מאוחר יותר הודיע מנהל לשכת העיתונות הממשלתית כי לא יסופקו עוד שירותים לרשת, בשל סיקור שחרורו של הרוצח סמיר קונטאר.

מדובר צה"ל נמסר כי לא היתה כל תקיפה של משרדי התחנה.

עדכון, 22.7: כתב התחנה העלה לטוויטר תצלום של הקליע שלטענתו נורה למערכת אל-ג'זירה.