הרשתות החברתיות רדיט (Reddit) ויוטיוב (Youtube) ייאלצו להתמודד עם תביעה שהגישו ניצולי הטבח הגזעני בבפאלו, לפיה האלגוריתמים של האתרים עזרו להקצין את הרוצח וסייעו להכנותיו, זאת אחרי ששופט במדינת ניו-יורק דחה בקשה מקדמית של הרשתות לביטול התביעה.

אישור התביעה הוא אבן דרך בהתמודדות עם סעיף 230 בחוק האמריקאי, המספק לרשתות החברתיות חסינות מפני תביעות בשל התוכן שהן מפרסמות.

ב-14 במאי 2022 פתח פייטון ג'נדרון בן ה-18 בירי סמוך לסופרמרקט "Tops Friendly Markets", רצח עשרה אפרו-אמריקאים ופצע שלושה. לפני הטבח פירםס מניפסט גזעני המתבסס על "תיאוריית ההחלפה" האנטישמית, ואמר כי צרך תכנים קונספירטיביים וגזעניים בפורומים ב"רדיט".

התובעים, 25 ניצולים מהירי, טוענים כי אלגוריתם ההמלצות של הרשתות רדיט ויוטיוב סיפק לרוצח הן תוכן קונספירטיבי וגזעני קיצוני והן הדרכה לרכישת נשק וציוד מיגון.

מנכ"ל הארגון המשפטי "Everytown Law", המייצג את התובעים, אמר לרשת NPR כי "במשך זמן רב מדי, חברות מדיה חברתית מסירות מעצמן אחריות על התוכן שהן מפיצות ומסתתרות מאחורי סעיף 230".

במשך חודשים לפני המתקפה, נכתב בתביעה, האלגוריתמים של הרשתות החברתיות סיפקו לרוצח זרם מתמשך של תיאוריות קונספירציה גזעניות שגרם להקצנתו.

ג'נדרון "לא התחיל את חווית היוטיוב שלו בצפייה בסרטונים מלאי שנאה ואלימות, אלא נווט אליהם על ידי האלגוריתם ופונקציות ההפעלה האוטומטית של יוטיוב. ברדיט, האלגוריתם של האתר עזר לו למצוא קהילות מקוונות שסיפקו לו ידע ועידוד שהיה צריך כדי לבצע את המתקפה".