"אם היו שואלים אותי, איזו תעשייה נושאת באחריות גדולה יותר למשבר האקלים, חברות הדלקים או התקשורת, הייתי משיב: התקשורת", אמר העיתונאי והסופר ג'ורג' מונביוט. בשנים האחרונות, עם התכיפות ההולכת וגוברת של אסונות טבע קטלניים ברחבי העולם, משבר האקלים הפך לפתע לסוגיה תקשורתית, אולם הוא עדיין מדדה בשולי סדר היום. לפי מחלקת מחקרי המדיה של "יפעת", הוא תפס רק 0.8% מהעיסוק התקשורתי בישראל במהלך השנה החולפת.

בישראל, שני כלי תקשורת בלטו בדגש שנתנו לסיקור הסביבה והאקלים: "גלובס" ו"הארץ". אלא שב"גלובס" נפרדו מכתבת הסביבה שני אשכנזי, שעברה לסקר את התחום במרץ ב"כלכליסט", והורידו את הנושא הסביבתי מראש סדר היום שלהם. ב"הארץ" מינו לפני שנתיים כתבת במשרה מלאה לסיקור משבר האקלים, לי ירון, אולם היא יוצאת כעת לחופשה ללא תשלום שתימשך שנה, ובעיתון לא מתכוונים למלא את מקומה.

ירון יוצאת לשנת לימודים לתואר שני באקלים, באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק, ועורך "הארץ", אלוף בן, מוסר כי "אנו שמחים לאפשר ללי חל"ת כדי להעשיר ולהעמיק את הידע שלה בתחום. בהיעדרה, אנחנו בטוחים שניר חסון וצפריר רינת ימשיכו בסיקור המצוין של סביבה ואקלים - לצד עורך המדור ירדן מיכאלי, ולצד שירה מייקין ונטע אחיטוב".

"נושא האקלים יהיה בראש סדר העדיפויות שלי ו'הארץ' ימשיך לסקר את משבר האקלים כפי שראוי למשבר קיומי שמתרחש כאן ועכשיו ומשפיע על עתידם של כל בני האדם ושאר היצורים החיים על הפלנטה", מוסר חסון, אולם הוא ייאלץ לחלק את הזמן שיקדיש לתחום האקלים עם שני תחומים אחרים עליהם הוא מופקד בעיתון: ירושלים וארכיאולוגיה. מייקין ואחיטוב אינן כתבות בחדשות אלא במוספי העיתון (מייקין היא כתבת תרבות במוסף "גלריה" העוסקת באקלים. אחיטוב כותבת במוסף "הארץ").

כפי שמציין בן, גם ללא ירון, ל"הארץ" עדיין ישנה נבחרת כתבים המכסה את נושאי הסביבה והאקלים. אבל האם ב"הארץ", או בכל כלי תקשורת ארצי אחר, היו משאירים בדסק הפוליטי או הכלכלי תפקיד לא מאויש למשך שנה? "הארץ" מתבלט בכיסוי הסביבה והאקלים, אך קשה להימלט מההרגשה שלמרות זאת, אפילו ב"הארץ", מדובר עדיין בתחום כיסוי מליגה ב'.