28.03.2019
החברה הערבית רסס - הכל
25.03.2019
"המטרה היתה קודם כל להפנות אצבע לאחראים ולהגיד: זה לא כמו מזג האוויר, יש אנשים שהם מקבלי החלטות, והמדיניות שהם מובילים מייצרת הדרה"
ההיכרות היחידה שיש למרבית היהודים בישראל עם ערבים היא דרך הראי של התקשורת • עיתונאים מדמיינים שהקהל שלהם הוא השכן ממול, והשכן שלהם אינו ערבי • אנחנו לא מבקשים מהתקשורת להתעלם משיח ההסתה והגזענות, אלא דווקא להתמודד איתו • קולות מכנס 3 שנים למדד הייצוג
20.03.2019
"חדשות השבוע" (13.5%) במקום הראשון
שתי תוכניות של כאן 11 בשלישייה הפותחת • לצד המגזין השבועי, גם המהדורה המרכזית היומית של התאגיד מגיעה לשיעור ייצוג גבוה (8.4%) • במקום השני תוכניתו של רינו צרור בגלי-צה"ל (11.5%) • בתחתית הטבלה: "המטה המרכזי" של רשת 13, שלא שילבה דובר ערבי מאז דצמבר 2018 • מדד הייצוג, בשיתוף עמותת סיכוי
14.03.2019
"מה בוער" (11.5%) במקום הראשון
"מה בוער" מוכיחה שמערכת נחושה יכולה לקבוע סדר יום גם בכלי תקשורת המדיר את החברה הערבית כמעט לחלוטין • "הבוקר הזה" (9.1%) של כאן ב' ו"חדשות הערב" (8.4%) במקומות השני והשלישי • השידור הציבורי בלט לטובה עם ייצוג ממוצע של כ-5% • בתחתית הטבלה: "המטה המרכזי" היא היחידה מבין תוכניות האקטואליה המרכזיות שלא שילבה אפילו דובר ערבי אחד מאז תחילת השנה • מדד הייצוג, בשיתוף עמותת סיכוי
14.03.2019
07.03.2019
מדד הייצוג: "חדשות הערב" (8.9%) במקום הראשון
"מה בוער" (8.4%) ו"קלמן וסג"ל" (5.6%) במקומות השני והשלישי • השינויים במפת הטלוויזיה המסחרית דרדרו את ייצוג החברה הערבית: 1.5% ברשת 13, 1.9% בקשת 12 • בשלוש תוכניות מרכזיות של חדשות 13 לא הופיע בחודש שעבר אפילו דובר ערבי אחד • כאן 11 מובילה בשיעור הדוברים הערבים ובשיעור המומחים מתוכם, "קלמן סג"ל" מצטיינת • נשים ערביות, שהן כעשירית מהאוכלוסייה, סבלו מהדרה כפולה: 21% מהדוברים הערבים ו-0.5% מכלל הדוברים • "העולם הבוקר" בולטת לטובה • מדד הייצוג, סיכום חודשי, בשיתוף עמותת סיכוי
06.03.2019
בדיקה: בסיקור הבחירות התקשורת מתעלמת כמעט לחלוטין מהמפלגות הערביות
רק 3% מסיקור הבחירות מוקדש למועמדים ומפלגות ערביות, למרות שכ-20% מתושבי ישראל וכ-15% מבעלי זכות הבחירה הם ערבים • רוב הסיקור הוקדש לתככים ותמרונים, רק 0.2% עסק בתפיסת עולם • בראש טבלת כלי התקשורת: רשת כאן ב' של השידור הציבורי • "הארץ" מוביל בעיתונות המודפסת, רשת בערוצי הטלוויזיה, ynet באתרי האינטרנט • מדד הייצוג, בשיתוף עמותת סיכוי
05.03.2019
04.03.2019
02.03.2019
27.02.2019
24.02.2019
23.02.2019
"חדשות סוף השבוע" (20%) במקום הראשון
במקומות השני והשלישי: "נכון להבוקר" (9.4%) של גל"צ ו"חדשות הערב" (9.1%) של כאן • התוכניות עם אפס אחוזי ייצוג: "פגוש את העיתונות" ו"שש עם עודד בן-עמי" (חדשות 12), "רינו צרור" (גל"צ), "לפני החדשות" (ערוץ 13) ו"המטה המרכזי", "המגזין", "שישי עם אילה חסון", "החדשות עם יעקב אילון" ו"המהדורה המרכזית" (חדשות 13) • מדד הייצוג, בשיתוף עמותת סיכוי
20.02.2019
14.02.2019