אגודת העיתונאים תל-אביב הודיעה היום לבית-הדין לעבודה בירושלים כי ברצונה להגיש כתב תביעה מתוקן כדי לחדש את הדיון המשפטי בסוגיית מינויו של זליג רבינוביץ' לתפקיד עוזרו הבכיר של מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם.

בקשתה המקורית של אגודת העיתונאים הוגשה ביולי האחרון, ובמסגרתה דרשה האגודה לבטל לאלתר את מינויו של רבינוביץ' לתפקיד עוזר בכיר למנכ"ל. רשות השידור דחתה את טענות האגודה ושינתה את תנאי הסף הנדרשים מעוזרי מנכ"ל, כך שרבינוביץ יעמוד בהם. לפני כשבועיים התחייבה רשות השידור כי רבינוביץ' לא יעסוק בענייני כוח אדם, ואף העבירה לעיון בית-הדין את ההגדרה החדשה של תפקידו כ"מרכז הרפורמה" ואת טופס ניגוד העניינים שעליו הוא חתום.

העוזר הבכיר למנכ"ל רשות השידור זליג רבינוביץ' (מימין) והמנכ"ל יוני בן-מנחם (צילום: "העין השביעית")

העוזר הבכיר למנכ"ל רשות השידור זליג רבינוביץ' (מימין) והמנכ"ל יוני בן-מנחם (צילום: "העין השביעית")

יצוין כי בשבוע שעבר, שלושה ימים אחרי שרשות השידור התחייבה בפני בית-הדין כי רבינוביץ' "לא יעסוק בענייני כוח אדם, במינויים ובפיטורים של עובדי הרשות, למעט מינויים של עובדים במשרות אמון בלשכת המנכ"ל, וכן לא ייתן הוראות והנחיות לדרג המקצועי", הודיעה הרשות, באמצעות עו"ד יונתן פסי, על תיקון התחייבותה. לפי הודעתה האחרונה, בסוף הפסקה המצוטטת לעיל "לא הוסף המשפט הבא [...]: 'אלא אם הינו עושה את הדברים כידו הארוכה של המנכ"ל'".

בעקבות זאת, והתפתחויות אחרות, הגישה היום אגודת העיתונאים, באמצעות באי-כוחה עו"ד אילן בומבך ועו"ד יריב רונן, בקשה לתיקון כתב התביעה. באי-כוחה של האגודה מציינים כי "מסכת העובדות אשר היתה ידועה לתובעת ביום הגשת כתב התביעה איננה מסכת העובדות הידועה לה ביום זה". לטענתם, רשות השידור "'אחראית' לשינוי חלק ניכר ממסכת העובדות הנ"ל, ואולם גם במסמכים שגולו על-ידי הנתבעת 2 במהלך הדיון הראשון בצו המניעה הזמני ישנה תרומה לשינוי מסכת העובדות שהיתה ידועה לתובעת ביום הגשת התביעה".

הנתבעת 2 היא מדינת ישראל, שבתגובה לפניית אגודת העיתונאים בתל-אביב העבירה לבית-הדין מסמכים הנוגעים למינויו של רבינוביץ' לתפקיד. בין היתר עלה מהמסמכים כי הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, התנגד למינויו של רבינוביץ' ולשכר שהרשות דרשה עבורו. לוין קבע כי "עניינו אינו נקי מספקות" וכי דרישת השכר "אינה מבוססת על אדנים מוצקים".

נוסף לכך מזכירה אגודת העיתונאים כי לאחר הגשת בקשת התביעה המקורית, פורסם בעיתון "גלובס" תחקיר שממנו נודעו לה "עובדות חדשות על קשר עסקי בין הנתבע 3 [רבינוביץ'] לבין מנכ"ל הנתבעת 1 [בן-מנחם], המטיל צל כבד על מינויו של הנתבע 3 לתפקיד עוזר מנכ"ל רשות השידור". בתחקיר, מאת הדס מגן ולי-אור אברבך, נכתב כי רבינוביץ' ניהל מיזמי נדל"ן ביישוב הר-אדר, כאשר אחד המגרשים שבהם פעל היה בבעלותו של בן-מנחם. רשות השידור הגדירה את הטענות "שקרים וספינים".

האגודה מציינת כי באי-כוחה של פרקליטות המדינה הביעו את הסכמתם לתיקון כתב התביעה, ואילו רבינוביץ' ובן-מנחם מתנגדים.

עדכון, 30.10: מרשות השידור נמסרה תגובתו של רבינוביץ': "צר לי שכספי המיסים של ציבור העובדים באגודת העיתונאים בת"א מבוזבזים באופן כזה על רדיפה אישית בלתי מוצלחת, כפי שניתן לראות בפסיקתו של כבוד השופט אברהמי מלפני כשבועיים". לדברי רבינוביץ, הודעת התיקון שרשות השידור העבירה לבית המשפט היא ציטוט מדוייק של החלטת השופט אברהמי. כמו כן נמסר בשם הרשות כי סירבה לבקשת תיקון התביעה משום שזו: "קנטרנית, מופרכת ומונעת מרדיפה וממניעים פסולים".