לינדי מספר על נתניהו. ההקלטה (באדיבות אתר 972+)

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו רואה ב"ניו-יורק טיימס" ובעיתון "הארץ" שני האויבים העיקריים של מדינת ישראל. כך, לפחות, הבין ממנו עורך ה"ג'רוזלם פוסט" סטיב לינדי, בשיחה פרטית שקיים עימו לפני שבועות אחדים.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות JTA, לינדי הופיע אתמול בכנס של ארגון ויצו ובו סיפר כי נתניהו אמר לו: "אתה יודע, סטיב, יש לנו שני אויבים עיקריים". לינדי סיפר כי חשב שראש הממשלה עומד לציין את איראן או חמאס, אך לדבריו נתניהו אמר: "אלה הם ה'ניו-יורק טיימס ו'הארץ'".

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, ינואר 2012 (צילום: ליאור מזרחי)

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, ינואר 2012 (צילום: ליאור מזרחי)

לפי לינדי, נתניהו אמר לו על שני העיתונים כי "הם קובעים את האג'נדה למסע האנטי-ישראלי בכל רחבי העולם. עיתונאים קוראים אותם כל בוקר ומבססים עליהם את דיווחיהם, על מה שהם קוראים ב'ניו-יורק טיימס' ו'הארץ'". עוד דווח כי לינדי ונוכחים אחרים בפגישה שאלו את נתניהו אם הוא באמת ובתמים מאמין כי לתקשורת השפעה כה גדולה על עיצוב דעת הקהל העולמית על ישראל, והוא ענה: "בהחלט".

הדיווח של JTA מתבסס על הקלטת דברי לינדי בכנס ויצו. הבוקר, בשיחה טלפונית, טוען לינדי כי הפגישה עם נתניהו היתה פרטית, ועל כן לא היה צריך לספר מה נדון בה. לדבריו, נאמר לו כי בכנס לא נוכחים עיתונאים, ועל כן הרשה לעצמו לשתף את הקהל בסיפור.

עוד טוען לינדי כי דבריו על נתניהו כפי שצוטטו ב-JTA "הוצאו מהקשרם" ולא צוטטו במדויק. על-פי ההקלטה, המצורפת לעיל, ניתן לראות כי הציטוט דווקא היה מדויק.

לינדי מאשר כי אכן כך הבין מראש הממשלה בפגישה הפרטית שקיים עימו, אך אומר כי לא זו היתה כוונתו של נתניהו וכי הוא לא השתמש במלים שייחס לו על-פי הדיווח של ה-JTA. לדבריו, הוא אינו יכול לומר מה הוא ההקשר הנכון של דברי נתניהו ומה בדיוק אמר, משום שהשיחה עם ראש הממשלה היתה שלא לציטוט ואין בידיו הקלטה של חילופי הדברים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה לא אמר את הדברים המיוחסים לו".