אתר חדשות העיתונות הבריטי "ג'ורנליזם" מדווח כי קבוצת התקשורת "גרדיאן מדיה גרופ" (GMG), המוציאה לאור את העיתונים "הגרדיאן" ו"אובזרבר", הודיעה על אסטרטגיה חדשה שתעדיף את הגרסאות הדיגיטליות של העיתונים בהקצאת משאבים וכבימה עיתונאית. ההחלטה באה על רקע הפסדים של 33 מיליון ליש"ט שספגה החברה בשנה שעברה.

במסגרת האסטרטגיה החדשה מתכננת החברה להכפיל את רווחיה הדיגיטליים לכדי 100 מיליון ליש"ט, ולחסוך 25 מיליון ליש"ט עד לשנת 2016. אנדרו מילר, המנהל הראשי של הקבוצה, אמר כי הקבוצה מעוניינת ב"שינוי גדול" עבור שני העיתונים והזהיר כי בהעדר שינוי עסקי, כספה של הקבוצה עשוי לאזול תוך שלוש עד חמש שנים.

,

העברת המיקוד אל הפלטפורמות האינטרנטיות עתיד להשפיע גם על אופיין של המהדורות היומיות של העיתון המודפס, שיכללו פחות ידיעות חדשותיות ויותר ניתוחים ופרשנויות. על-פי "הגרדיאן", מחקרים מראים כי כ-50% מהאנשים קוראים את העיתון בערב ולא בבוקר. לאור הממצאים הללו אמר אלן רוסברידגר, העורך הראשי של העיתון, כי על "הגרדיאן" לייצר כותרת "שתהיה רלבנטית ב-9 בערב כמו שהיתה ב-9 בבוקר".

על-פי נתוני תפוצה רשמיים, תפוצתו של "הגרדיאן" ירדה השנה ב-12.5% לעומת שנה שעברה ותפוצתו של ה"אובזרבר" ירדה ב-13.9%. לעומת זאת, מספר הגולשים באתרי העיתונים עלה ב-31% לעומת אשתקד. באפריל האחרון גלשו באתר "הגרדיאן" 2.4 מיליון משתמשים ייחודיים.

רוסברידגר הדגיש כי אין בכוונת החברה להפסיק להפיץ את גרסתו המודפסת של "הגרדיאן", אך אמר כי יוקדשו "יותר תשומת לב, דמיון ומשאבים לכלים השונים שהעתיד הדיגיטלי עשוי לזמן". הוא אף הדגיש את מחויבות החברה ל"עיתונות חופשית", שתבטיח כי הגישה לתוכן האתרים תיוותר חופשית וללא תשלום.

האתר יאהו דיווח כי כחלק מהאסטרטגיה החדשה, מרכיב "הגרדיאן" בימים אלה צוות שיוביל את הקמת האתר האמריקאי של העיתון, העתיד לצאת לדרך בסתיו הקרוב. רוסברידגר סיפר לבלוג "The Cutline" של יאהו כי גיוסו של צוות אמריקאי שבסיסו יהיה בניו-יורק יחל בחודש הבא. צוות האתר צפוי למנות 20 עד 30 איש, ביניהם עורכים, כתבים, בלוגרים ומתכנתים. לאתר יהיה גם מוציא לאור משלו, ככל הנראה אמריקאי.