בבית משפט השלום בכפר סבא מתקיים הבוקר (רביעי) דיון בתביעת לשון הרע שהגישה דנה כשדי נגד יאיר נתניהו, ששיתף את תמונתה בחשבון הטוויטר שלו ורמז כי ניהלה רומן עם בני גנץ. את התביעה בסך 500 אלף שקלים, מימנו כשדי ואביה באמצעות פרויקט גיוס המונים, אליו נרתמו יותר מ-3,000 ישראלים.

דנה כשדי ויאיר נתניהו באולם בית המשפט (צילום: N12)
דנה כשדי ויאיר נתניהו באולם בית המשפט | צילום: N12

בפתח עדותה של כשדי ביקש נתניהו לצאת מן האולם והוא שוהה בחדר אחר עם שני מאבטחים מחוץ לחדר."אני יועצת דיגיטל ומנהלת מערך המיתוג של מפלגת חוסן לישראל", העידה כשדי. "לפני זה הייתי פעילה ומתנדבת במפלגת כחול לבן. אני חושבת שהתחלתי לעבוד שם בשנת 2019. התנדבתי אצל מיקי חיימוביץ' שריכזה את הגנת הסביבה ובעלי חיים. פרסמתי דברים בעד המפלגה, ונגד היריבים של כחול לבן ברשתות החברתיות". 

כשדי מאשימה את נתניהו הבן בכך שפברואר 2020 שיתף תמונת סלפי בה היא צולמה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, וכתב: "מישהו יודע מי זאת?" – בניסיון לרמוז כי ניהלה עמו רומן – דבר שהיא מכחישה מכל וכל.

כשדי טענה כי בנו של ראש הממשלה נתניהו תכנן מראש את סדרת הציוצים שהוא צייץ: "הכול היה מוסדר, הוא תכנן את זה. קראתי לזה טיזרים, כל מיני פרסומים שלא קשורים אלי - ואז הגיע הפרסום שלי עם תמונה של שנינו - אני וגנץ. שלושה פרסומים פגעו בי".

"אספנו ציוצים שעוסקים באובססיביות ובציוצים שמקשרים אותי למיניות של בני גנץ", הוסיפה כשדי. "יש חיבור בין הציוצים שקשורים לחיי המין של בני גנץ - לציוצים לגביי. מדובר בחיבור רעיוני, הגיעו ברצף, אחד אחרי השני".

לטענת כשדי, הציוץ הוביל לתגובות קשות וטענות שונות כלפיה, עליהן סיפרה בראיון ל"אולפן שישי" לפני כשלוש שנים. במטרה לתבוע נתניהו, פתחה כשדי קמפיין גיוס המונים באמצעות הדסטארט. "אבא שלי, שגייס את הכספים בהדסטארט, ימשיך לעדכן את 3406 התומכים בכל התפתחות רלוונטית, תודה לכולכם", כתבה בטוויטר עם הגשת כתב התביעה.

יאיר נתניהו באולם בית המשפט (צילום: N12)
יאיר נתניהו באולם בית המשפט | צילום: N12

כשנשאלה כשדי האם כל הכסף שנאסף בקמפיין גיוס ההמונים הלך לשכר הטרחה לעורכי הדין שלה, השיבה: "היו עוד הליכים שנפתחו וכבר הסתיימו ויהיו עוד הליכים נגד מגיבים אחרים. הכסף כולו נמצא בחשבון נאמנות, הכול מנוהל ע"י חברה מתרימה, הכסף לא עובר דרכנו".

בתום עדותה של כשדי נחקר יאיר נתניהו ע"י עו"ד רון לוינטל, פרקליטה של כשדי, ששאל אותו מדוע הוא חסם את כשדי בטוויטר. "במהלך השנים אני חוסם עשרות בוטים ואנשים אמיתיים שמגיבים דברים מגעילים", השיב נתניהו הבן. "במהלך השנים חסמתי אלפי אנשים, לא זוכר למה חסמתי אותה".

בני גנץ נואם לאחר פרסום המדגמים בבחירות 2022 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
בני גנץ נואם לאחר פרסום המדגמים בבחירות 2022, ארכיון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כשנשאל נתניהו אם לטענתו לבני גנץ יש מאהבות, הוא התמהמה מעט ואז השיב: "אני יודע את מה שפורסם בתקשורת, שלגנץ היה סרטון. אני תוקף הרבה אנשים בטוויטר, גם במערכות הבחירות אלה תקפתי את יאיר לפיד, חדשות 12, חדשות 13, הם האופוזיציה האמתית, גנץ לא חשוב באמת - הוא בובה על חוטים".

נתניהו הוסיף תחת שבועה: "כפי שחשף עמית סגל, לגנץ הייתה סכנה ראשונה במעלה להתמנות לראש ממשלה - הוא היה סחיט על ידי איראן. השב"כ עלה על זה שהאיראנים פרצו לבני גנץ לנייד, הם מצאו שם סרטון 'סטייל אבי חימי' שהוא שלח למאהבת שלו באמריקה".

נתניהו נשאל על ציוץ שנמצא בכתב התביעה: "מי מנחש כמה מאהבות יש לגנץ, העיניים הכחולות עושות את שלהן?", וטען כי הוא לא זוכר שצייץ את זה וכי "יכול להיות שזה פוטושופ". כששאל עו"ד לוינטל למה הוא לא ציין זאת בכתב ההגנה השיב נתניהו כי הוא "לא עבר בזכוכית מגדלת על כתב ההגנה" והוסיף ש"זאת תביעה של בני גנץ, והוא משתמש בכשדי כדי לא לחשוף את את קופת השרצים שלו - אבל זה הוא שרוצה להתנקם בי, כל התביעה היא בשביל התקשורת, קרקס תקשורתי"".

עו"ד לוינטל שאל אם יש לנתניהו אובססיה על פרשיות מין של ראשי ממשלה. יאיר נתניהו השיב: "אני תוקף עשרות אנשים ויריבים פוליטיים שאני חושב שהם מזיקים למפעל הציוני, תקפתי את לפיד על הסכם מסירת הגז לחיזבאללה, תקפתי את גנץ על פרשת הממד החמישי. אם יום אחד תהיה ועדת חקירה על זה יהיה פה וואו וואו וואו".

"מעולם לא מעלה בדעתי לתבוע מישהו שמעלה תמונה פייסבוק ציבורית שלי", המשיך נתניהו. "כשאני שואל חברים שלי מארה"ב על תביעה הם אומרים לי 'מה קורה בבתי המשפט שלכם, איך לא זורקים את התובעים מכל המדרגות?'. זה אות קלון לבית המשפט הישראלי - שתביעה כזאת יכולה להתקבל".

עו"ד לוינטל שאל את נתניהו אם הוא לא רמז על קשר רומנטי בין גנץ לכשדי, למה הוא כן רמז? "לא רמזתי לכלום", אמר נתניהו. "מישהו בטוויטר העלה טעונים אינפנטילים למה גנץ צריך להיות ראש מממשלה, אחת מהן הייתה פעילת השמאל דנה כשדי שטענה שהוא צריך להיות ראש ממשלה כי הוא הכין לה תה. זה מאוד הצחיק אותי, ובקטע של הסתלבטות התייחסתי לזה".

לאחר מכן, השופט רונן פלג פנה ליאיר נתניהו: "תראה לי שהשיתוף על כשדי היה בצחוק, למה לא כתבת את זה בציוץ? תראה לי שאנשים הבינו שזה נאמר בהלצה". 

עורך הדין לוינטל, פרקליטה של כשדי, הציג לנתניהו הבן קטע מראיון שהעיתונאית איילה חסון קיימה עם אביו, ראש הממשלה. בדבריו, נתניהו האב מסתייג מדבריו של יאיר. לוינטל מבקש מנתניהו הבן להגיב לקטע, אך סנגוריו מסתייגים מתגובה של יאיר בנוגע לכך. נתניהו הבן טען עוד:  "הם (כשדי ופרקליטה - א"ר) תובעים אותי על רטווט, ולא תובעים את הצייצן שצייץ את הציוץ ששיתפתי".

עו"ד רון לוינטל, פרקליטה של דנה כשדי (צילום: N12)
עו"ד רון לוינטל, פרקליטה של דנה כשדי | צילום: N12

"אני לא חושב ששמענו היום תגובה אחת עניינית", אמר עורך הדין רון לוינטל בסיום הדיון. "בעצם המסר של יאיר נתניהו זה - 'אני מצייץ הרבה, אני משתף דברים שלא בדקתי, וההגנה שלי זה שאני מצייץ הרבה אני לא צריך לבדוק את החומר'. אין לו שום עובדה אחת שהוא הוכיח, שהוא בדק. הוא שיבץ את השאלה 'מי זאת' כשהוא מודה שהוא יודע מי זאת בתוך קבוצת הודעות שעוסקת בטענות מיניות מכפישות נגד בני גנץ כדי לייצר את ההקשר שבזה מדובר", טען פרקליטה של כשדי. "וכל התגובות של האנשים הוכיחו שכל מי שעוקב אחריו חשב שהוא מתכוון למשמעות המינית שהיא אחת המאהבות שלו, והיא לא".

עורכי הדין אלי פרי ונועה מילשטיין, שמייצגים את יאיר נתניהו, מסרו בתגובה: "היום הודתה התובעת שאין לשון הרע בפרסומים בגינם היא תובעת. בחקירתה הוכח שהיא הסתירה מבית המשפט את התמונה המלאה ושטענותיה הן טענות אווירה. בית המשפט אף העיר לעורכי הדין של התובעת שלחקירה הנגדית שלהם, אין שום קשר לתיק".