אלונה בר און בערב הגאלה של ועידת ישראל לעסקים: "הצלחנו להמציא את עצמנו מחדש"

מו"לית גלובס, אלונה בר און, ציינה בערב הגאלה של ועידת ישראל לעסקים של גלובס כי "דווקא בתקופה הזו החשיבות של התפקיד שלנו בגלובס עולה ומתחדדת לאין שיעור" • לדברי בר און, "במדינה כל-כך מפולגת אנחנו מתאמצים מאוד להיות כלי התקשורת שלא עוסק בכפיית דעות ובפוליטיקה כלכלית"

מו''לית גלובס, אלונה בר און, בערב הגאלה של ועידת ישראל לעסקים / צילום: תמר מצפי
מו''לית גלובס, אלונה בר און, בערב הגאלה של ועידת ישראל לעסקים / צילום: תמר מצפי

"מחר תתקיים ועידת ישראל לעסקים של גלובס. זו ועידה מספר 29, מאז שאבא שלי, חיים בר און, ייסד את הוועידה יחד עם יצחק רבין, שהיה ראש הממשלה דאז" - כך פתחה הערב (ג') את נאומה אלונה בר און, מו"לית גלובס, בפתיחת גאלת ועידת ישראל לעסקים של עיתון גלובס, שנערכת שישה ימים לפני הבחירות. "האירוע מתקיים במרכז יצחק רבין על שמו, ויש בזה דבר מרגש", אמרה בר און.

מחר: גנץ, נתניהו וכל בכירי המשק על במה אחת - כל הפרטים על ועידת ישראל
יו"ר בנק הפועלים: "רוב המדינות נמצאות בכוננות ספיגה ובהיערכות למיתון שייתכן שהוא בלתי נמנע" | ועידת ישראל לעסקים 2022 

בר און ציינה בדבריה כי אנחנו נכנסים לשנה ה-40 של גלובס, "וזה לא ברור מאליו בכלל. לא ידעתי להעריך מה זה אומר להחזיק עסק בישראל כל-כך הרבה שנים". בר און אמרה כי "בכל שנה אנחנו עומלים כולנו בגלובס כדי לספק למנויים שלנו ולכם, ראשי המשק, את התוכן ואת המושבים הכי מעניינים וטובים שאנחנו יכולים לחשוב עליהם. כאלה שמספרים ומתווכים את הסיפור המדהים והאמיתי של הכלכלה הישראלית. מערכת גלובס בהובלת נעמה סיקולר, שמספרת את הסיפור".

"ועידת ישראל לעסקים הייתה הראשונה בישראל והייתה גם היחידה, באופן שהוא מדהים, שהצליחה להישאר הראשונה והמובילה בפער, גם כשהיא לא היחידה. זה לא פשוט לחתור לשינויים כשיש היסטוריה, כשיש ערך למותג ולמוניטין. בכל שינוי שעושים, תמיד מזכירים מה היה פעם. אבל אני כן צריכה לעמוד היום ולהגיד שהמלאכה אף פעם לא תסתיים, ולא תהיה גזירת סרט. הצלחנו להמציא את עצמנו מחדש בשנים האחרונות", הבהירה בר און בנאומה.

"מתמקדים במתן ערך מוחשי"

לדבריה, כל האנשים שעובדים בשרשרת יצירת הערך, לומדים כבר חמש שנים בגלובס לדבוק בערכים שהמטרה שלהם היא להציב את הקורא במרכז. "אנחנו מתמקדים במתן ערך מוחשי ואמיתי ולהתייחס בכבוד לזמן ולתודעה שלכם, לקוראים שלנו. לבחירת המילים, הכותרות, בבחירת התמונות, כל הדברים שיכולים להשפיע על התודעה, אנחנו מתייחסים בכבוד ובזהירות. אנחנו חמש שנים לומדים להתאפק, לבדוק עוד פעם לפני שמפרסמים, להתנצל כשצריך, לא לשנוא מגזרים, לא מגזר עסקי ולא מגזר אחר. אנחנו לא מושלמים אבל אני חושבת שאנחנו הולכים ומשתפרים", הסבירה בר און.

עם זאת, היא ציינה כי לא היה ברור אם השינוי הנוכחי יכול להצליח, "אם יהיה ביקוש לשינוי הזה, כי אמרו לנו ששלילי וצהוב מוכר, ולא שאר הדברים". אבל אז בר און הציגה נתונים שהוכיחו אחרת: "בינתיים 200 אלף אנשים נרשמו לאתר גלובס מאז שחומת התשלום הוקמה, 70 אלף מנויים משלמים. אלה מספרים שמוכיחים את ההבנה שלנו לגבי התפקיד שלנו ושוק צרכני שיודע שהתוכן עשיר ומגוון, וצריך לשלם עליו".

לסיום, בר און התייחסה לטלטלות שהעולם חווה כיום, כמו המלחמה באוקראינה, רעב, אינפלציה, שוק תעסוקה מתהפך, משבר אקלים ועוד. "דווקא בתקופה הזו, החשיבות של התפקיד שלנו בגלובס עולה ומתחדדת לאין שיעור. לנו יש רצון לספק ידע בדוק, נקי, פנימי וגלובלי שמאפשר לכם לקבל החלטות בעולם שמשתנה. לבנות אוריינות כלכלית, לדווח על מגמות. במדינה כל-כך מפולגת אנחנו מתאמצים מאוד להיות כלי התקשורת שלא עוסק בכפיית דעות ובפוליטיקה כלכלית. אנחנו לא אומרים לכם למי להצביע ולמי לא, לא נשסה צדדים, לא נסית עובדים כדי להתאים אג'נדה. אנחנו באים לשרת אתכם, ולא להפך".

*** גילוי מלא: הוועידה בשיתוף בנק הפועלים, בחסות הפניקס, אמדוקס, BDO, הוט, ג'ילי, שופרסל, אל על, תנובה, פרופימקס, ההסתדרות הרפואית, מיי דסק, קונטיגו, סיסקו ובהשתתפות מקורות, רשות החדשנות, מובילאיי, Start Up nation central, נמל אשדוד וחברת החשמל