דוד אמסלם הגיש תביעת דיבה נגד לימור לבנת: הכפישה אותי

שר התקשורת הגיש תביעת דיבה על סך למעלה מ-140 אלף שקל נגד השרה לשעבר • לטענתו, לבנת הכפישה אותו בראיון שנתנה בתוכנית "הליכודניקים" ובו טענה כי אמסלם ניסה לשדל אותה לבצע מינויים פוליטיים

דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר
דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר

שר התקשורת דוד אמסלם (הליכוד) הגיש תביעת דיבה על סך למעלה מ-140 אלף שקל נגד השרה וחברת הכנסת לשעבר ממפלגתו, לימור לבנת. לטענתו, לבנת הכפישה אותו והתנכלה לו לצורך קידום אינטרס אישי, תדמיתי וציבורי, תוך יצירת השפעה שאיננה הוגנת על הציבור ומתן מידע מסולף ומעוות.

התביעה מתייחסת לראיון של לבנת בתוכנית "הליכודניקים" ששודרה בחודש אוקטובר בערוץ 12. לבנת סיפרה בראיון כי כאשר כיהנה כשרת החינוך, פעיל הליכוד דאז אמסלם שידל אותה למנות מינויים פוליטיים בתוך המשרד, בתמורה לתמיכת סניף הליכוד בירושלים בלבנת.

"שם יושב דודי אמסלם... ואומר לי: 'תשמעי, אנחנו ניתן לך רשימה של כל התפקידים הכי בכירים במשרד החינוך, ואנחנו ניתן לך את השמות, את מי למנות'", סיפרה לבנת בראיון.

לטענתה, היא דחתה את הצעת השוחד. "כשהוא מסיים, אני אומרת לו: 'אני מבקשת מכם שתורו לאנשים שלכם, שאף אחד, אבל אף אחד, לא יצביע בשבילי'".

לטענת אמסלם, מדובר בגרסה שקרית שמטרתה להשחיר את שמו ולהציגו כמושחת. לטענתו, הסיפור שונה מן הקצה אל הקצה. "הנתבעת עצמה היא שביצעה עסקה מפוקפקת, לשון המעטה, כאשר נכנעה ללחצים פוליטיים וביקשה לפטר עובד במשרה חלקית במשרד החינוך, בתמורה לתמיכה שהובטחה לה מבעלי אינטרסים אחרים. חטאו היחיד של התובע היה כי ביקש מהנתבעת, ללא תמורה, שלא לבצע את המעשה הפסול ולגרום לפיטוריו של אותו עובד, שעסק בתפקידו שנים רבות וללא פגם בתפקידו".

לטענתו, לבנת סירבה לבקשה תוך שהיא נענית לביצוע העסקה שהוצעה לה על-ידי אותם גורמים פוליטיים, שהיא סברה כי כוחם רב על פני כוחו של סניף הליכוד בירושלים.

אמסלם מוסיף עוד כי הדברים חמורים במיוחד, לטענתו, לאור העובדה שלבנת כיהנה בעבר כשרת החינוך וכחברת הכנסת, וכי היא חברה באותו מפלגה - עובדות העשויות לחזק את האמון של הצופה בטענותיה ובגרסתה של לבנת, בעוד שלטענתו כל מטרתה היא לקדם את עצמה תוך השחרת פניו.

לאור זאת דורש אמסלם כי בית המשפט יורה על קבלת תביעת הדיבה שלו, תוך קביעה כי לבנת פרסמה נגדו לשון הרע מתוך מטרת זדון המצדיקה כפל פיצוי.

את עו"ד דודי אמסלם מייצג יו"ר מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין, עו"ד אשר אקסלרד.

לימור לבנת מכחישה את טענות אמסלם, אולם טרם נמסרה תגובתה לכתבה, והיא תפורסם מיד כשתתקבל.