02.04.2009 אם אין אני לי אצל אורוול העין הפקוחה של "האח הגדול" נועדה לערוב להתנהגות אחידה וממושמעת. ב"אח הגדול" הטלוויזיוני היא ערובה לחריגה מתמדת, והציווי "היה אתה, היה שונה" חושף את החרדה שמא איננו מצליחים להיות אנו עצמנו נועם יורן
19.03.2009 התנגשויות התרבויות העיתונאי מנחם בן, המשתתף בתוכנית הטלוויזיה "האח הגדול", מזכיר לנו שלפני שתהיה לנו תרבות טובה, צריך שתהיה תרבות רעה | הפרסומות של מפעל הפיס עשויות תמיד בטעם רע. טעם רע אינו בהכרח דבר נורא, אבל כשהוא מגיע מטעם הממונה על התרבות, הוא צריך להדאיג נועם יורן
11.03.2009 ערעור תחושת המציאות הרמה הנמוכה, התכנים המעליבים והסגנון הנחות של החינמון "24 דקות" הם העצמה של הערכים העיתונאיים של עיתון האב שלו, "ידיעות אחרונות" נועם יורן
12.02.2009 התקשורת לא מדברת ערבית בליל הבחירות הרגיעו הפרשנים: עכשיו יידחקו סיסמאות הבחירות המתלהמות של ליברמן מפני הפוליטיקה. זה לא מרגיע, אלא מלמד שדווקא בתעמולת הבחירות הפוליטיקאים יכולים, לפעמים, לומר אמת עמוקה נועם יורן
24.11.2008 איך הטלוויזיה אוהבת את מה שהיא שונאת התקשורת יודעת לחשוף את המנגנון – העברייני, הפוליטי – המכוון להפעיל אותה כבובה על חוט. אבל היכולת הזו אינה מונעת ממנה להרפות את הידיים ואת הרגליים, ולהתמסר נועם יורן
13.11.2008 הלם החדש הנבואות המפליגות של העיתונות הכלכלית מעלות השערה עגומה על התקשורת והמשבר. אולי מה שבאמת חדש הפעם הוא שכבר בזמן המשבר החלה השכחה שלו – כי השכחה, חשוב לזכור, היא תמיד חלק מהמנגנון של בועה כלכלית נועם יורן
06.11.2008 קללת הפורמט במקום להציע מבט על המציאות, הטלוויזיה מחפשת מה במציאות מתאים ל"פורמט", מה "טלוויזיוני". במקום להתבונן בעולם, הטלוויזיה נסגרת, כמו דיירי "האח הגדול", בעולם משל עצמה נועם יורן
02.10.2008 לבלוע ולהקיא איך נסביר את הפער החוזר בין ניסיונם של המשתתפים בתוכנית "האח הגדול" לסלק את יוסי בובליל ובין רצון הצופים להשאירו? ניחוח מסוים של גזענות ניכר כאן, הגזענות החמקמקה הטמונה ביסוד עולם הדימויים הטלוויזיוני נועם יורן
18.07.2008 הרייטינג של המוות למשפחות רגב וגולדווסר לא היתה ברירה אלא להאמין שאולי בכל זאת החטופים בחיים; התקשורת, להבדיל, בחרה להתנהג כאילו גם היא מאמינה בכך נועם יורן
03.07.2008 חדשות בחרוזים מה שמגונה בתוכנית האקטואליה החדשה "מה קורה" הוא ההזדהות המלאה שלה עם הקוטב הנפסד של עקרון הרייטינג: לא "אני רוצה שכולם ישמעו את מה שיש לי לומר", אלא: "אני אומר את מה שכולם רוצים לשמוע" נועם יורן
25.06.2008 התשוקה לברנז'ה מדוע הפכה קהיליית העוסקים בתקשורת ל"ברנז'ה", מה זה אומר על העיתונאות ומה הקשר לפרשת דב אלפון ורותי סיני נועם יורן
22.06.2008 הודעה לעיתונות הגסות הבוטה של ההודעה לעיתונות המצוטטת להלן מעידה על החיבור המתרקם בין תקשורת לשיווק: מצד אחד עיתונאים, יחצנים וצלמי אופנה בחגיגת סבאבי-בבי, ומצד שני – אשה בכלוב נועם יורן
17.05.2008 עיתון נעל כש"ידיעות אחרונות" מכסה את השער שלו בצילום של נעל פעוטה ספוגת דם, הוא בוחר להתנהג כמו טלוויזיה, כולל החסרונות (למשל: חיסול האפשרות לתגובה אותנטית של הקורא), ובלי היתרונות (למשל: אי-אפשר להעביר תחנה) נועם יורן
12.05.2008 מפלטו של הפחדן כשאין יושר עיתונאי, דבקות במטרה או עצמאות מחשבתית, מה שנותר הוא לצחוק עליהם. עינב גלילי ומנכ"ל ערוץ 2 כמשל נועם יורן
06.05.2008 חברים, עד הכיס הפראיות של שיטות השיווק החדשות אורבת בנחמדות המעושה של אנשי שירות הלקוחות, הניכור המצמית חבוי בקול הנעים המבקש ממך להמתין בסבלנות נועם יורן