לא צריך להיות חוקר פרטי משופשף כדי לאתר את הקישור במרכז עמוד הבית של גוגל ישראל, ובו נכתב: "בחרו עכשיו את השאלות שתוצגנה למועמדים לראשות הממשלה". אחרי הכל הוא נמצא במרכז עמוד הבית של גוגל ישראל. לחיצה על הקישור תשלח את הגולש לעמוד המזמין אותו לבחור את השאלה שתוצג למועמדים לראשות הממשלה. מי יציג? לחיצה על קישור נוסף מבהירה: מדובר בשיתוף פעולה בין חדשות ערוץ 2 לגוגל ישראל. השאלות הנבחרות יוצגו למועמדים בשידור מיוחד של חדשות ערוץ 2. מיזם דומה נעשה בבחירות בארצות-הברית בין גוגל לרשת CNN.

אז קודם כל, ברכות. סקר TIM האחרון מצא שגוגל ישראל זוכה לשיעור חשיפה של 88.8% בקרב הגולשים בישראל. המשמעות היא שיותר מ-3.2 מיליון גולשים נכנסים מדי שבוע לאתר גוגל ישראל ונחשפים למה שהוא פרסומת למשדר של ערוץ 2. רייטינג שכזה לפרויקט טלוויזיוני היה אפשרי בצפון-קוריאה או בישראל בימים שבהם היה כאן רק ערוץ אחד, תרתי משמע. אין היום בישראל גוף שמסוגל למקד את תשומת הלב של כל-כך הרבה אנשים, למעט גוגל ישראל. העובדה שתהילתה של גוגל יצאה למרחוק בשל עמוד הבית הנקי של אתר הבית שלה רק מדגישה את גודל המאורע: גוגל ישראל החליטה למקם קישור בעמוד הבית, אני חוזר – בעמוד הבית שלה. מי שאחראי על שיתוף הפעולה מטעם חדשות ערוץ 2 זכאי לברכות לבביות ובונוס נאה.

אחרי הברכות מגיע זמן התהיות. באופן אישי אני מעדיף תאגידים בעלי מודעות פוליטית וחברתית ומעורבות בקהילה. יאהו פתחה בישראל לפני יותר משנה מרכז מחקר ופיתוח בחיפה. האם זה סייע במשהו לגולש הישראלי? קדחת. טוב, לכן, שגוגל ישראל מפגינה מעורבות. מצד שני, העובדה שגוגל ישראל בחרה להפעיל את נשק יום הדין שלה – קישור בעמוד הבית – לטובת משדר טלוויזיה, שללא ספק יגזור קופון שמן מהפרסומות שתוצגנה במהלכו, היא לא פחות מאשר מוזרה ומתמיהה.

מילא אם היה מדובר בשיתוף פעולה בין גוגל לערוץ 1 הממלכתי, אבל במקרה הזה מדובר בשיתוף פעולה עם ערוץ מסחרי שצפוי להרוויח לא מעט כסף מפרץ המעורבות האזרחית של החברה. לא אתפלא אם מנכ"ל חדשות ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, מרים עכשיו טלפון לממונה על ההגבלים העסקיים ושואל אותה מה דעתה על שיתוף הפעולה המעניין בין הגוף החזק ביותר בתקשורת האלקטרונית לגוף החזק ביותר בתקשורת המקוונת.