ביוני 2007 הגישה רוני אלוני-סדובניק, בשם המטה למאבק בסחר בנשים שבראשותה, תלונה במשטרה נגד עמוס שוקן עצמו, בגין סיוע לסחר בנשים, סיוע לסרסרות, סיוע להבאת אדם לעיסוק בזנות ופרסום אסור של מודעות זנות. לדבריה, המדינה טעתה כשלא הכלילה את המו"לים בתביעה שהגישה לפני מספר שנים כיוון שהם אלה הגורפים את הרווחים מהפרסומים. לדעתה יש לראות בשוקן עצמו, ולא בישות משפטית עצמאית המכונה "רשת שוקן בע”מ", את האחראי למודעות.

בינתיים, לא נראה שיש התקדמות רבה בחקירה. למרות שהתלונה שהגישה היתה, לדבריה, עבת כרס ומלאת ראיות, “ממש לעשות קופי-פייסט ולהפוך לכתב אישום", ועל אף העובדה שבעת הגשת התלונה הובטח לה על ידי לשכות המפכ"ל והשר לביטחון פנים כי הנושא יעבור לעדיפות עליונה, במשך חצי שנה לא נעשה כמעט דבר. "רק בנובמבר, אחרי שדפקנו על השולחן, זימנו אותנו לישיבה, אבל גם שם לא דיווחו לנו על שום דבר. הם עשו את עצמם כאילו פעם ראשונה שהם שומעים על זה”, היא אומרת.

לאחר שהמטה שבראשותה שלח מכתב עם איום לעתור לבג"ץ, התקשר אליה מפקד מרחב יפתח, ואמר לה שקיבל הוראה לדבר איתה ולדווח על החקירה נגד שוקן. לדבריו, המשטרה זימנה כבר שלוש פעמים לחקירה את המנהל הראשי של המדור הפרסומי ברשת שוקן (הוא לא ידע להגיד לה את שמו), ושלוש פעמים האיש לא הופיע לחקירה. לאחרונה הוצא נגדו, כך לדבריה מסר לה הקצין, צו מעצר, כדי שייחקר. מכל מקום, הבטחות אלו לא מספקות את אלוני-סדובניק: “מבחינתי, הוא פיון, הוא לא מעניין אותי. מעניין אותי מי שמרוויח את הכסף, הוא הסרסור הנסתר, וזה עמוס, זה עמוס עצמו”.

בתשובה לשאלה, מדוע היא משקיעה את מירב מאמציה דווקא ב"רשת שוקן", אומרת אלוני-סדובניק: "רשת המקומונים של שוקן בהחלט בולטת בהיקפים, אבל אנחנו פועלים מולה גם מפני שעיתון 'הארץ' הוא עיתון שמטיף לזכויות אדם, שנושא את דגל הדמוקרטיה בישראל. עמוס שוקן זה לא עופר נמרודי. אנחנו מצפים ממנו להרבה יותר. אתה לא יכול בעמודים הראשונים להטיף מוסר לכל העולם על זכויות אדם, ובעמודים האחוריים לסחור בגופן של נשים”.

בינתיים, עד שהחקירה נגד שוקן תניב פירות, הגישה אלוני-סדובניק לפני כחודש תלונה נוספת, הפעם נגד מו"ל "מעריב" עופר נמרודי.