עיתון "מעריב" אינו משלם דמי חבר למועצת העיתונות זה שלוש שנים. על-פי תקנון מועצת העיתונות, כל חבר מועצה ישלם דמי חבר בשיעור שייקבע על-ידי מליאת המועצה. תעריף התשלום משתנה בהתאם לגודלו והיקף עסקיו של כלי התקשורת. כיוון ש"מעריב" נמנה עם כלי התקשורת הגדולים בישראל, עליו לשלם את הסכום הגבוה יחסית של 90 אלף שקל מדי שנה. בשנים האחרונות, כאמור, לא העביר את חלקו, וחובו עומד על כ-300 אלף שקל.

באופן טבעי, החוב מקשה על מועצת העיתונות לפעול כפי שהיתה רוצה. כמו כן יש לציין כי גופי תקשורת אחרים מבין אלה החברים במועצה נקלעו בשנים האחרונות לקשיים כלכליים, ובכל זאת שילמו את דמי החבר.

(צילום כיס ריק: דן מויל, cc-by-2.0; צילום ניר חפץ: רמי זרנגר, cc-by-sa-2/5)

(צילום כיס ריק: דן מויל, cc-by-2.0; צילום ניר חפץ: רמי זרנגר, cc-by-sa-2/5)

בעבר נפגשו נשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, ומזכ"ל המועצה אריק בכר עם הבעלים הקודם של העיתון עופר נמרודי כדי לנסות לפרוע את החוב, וזה הבטיח לשלמו. החוב טרם שולם, ולאחרונה, בעקבות השינויים בבעלות על "מעריב" עם רכישתו על-ידי קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר , פנה מזכ"ל המועצה בכר לעורך "מעריב" ניר חפץ וביקש ממנו לפרוע את החוב.

עורך "מעריב" סירב לשלם בטענה כי העיתון אינו יכול להרשות לעצמו לשלם 90 אלף שקל למועצה. חפץ הסביר לבכר כי אינו יכול לשלם את החוב מבחינה "מוסרית". בכר אמר לו כי אם כך, הוא מתכוון ליזום פנייה לנוחי דנקנר ולבקש ממנו לפרוע את החוב. חפץ העניק לו את ברכת הדרך.

בישיבת נשיאות מועצת העיתונות האחרונה, שנערכה בשבוע שעבר, אמרה הנשיאה דורנר כי היא אינה מעוניינת להוציא חבר מכובד כ"מעריב" ממועצת העיתונות, וכי לו היה חפץ מוכן לשלם אף חלק קטן מהחוב, היתה נאותה לדחות את תשלום היתרה, אך בשל סירובו המוחלט בדעתה ליזום פנייה לדנקנר ולבקש ממנו את פרעון החוב לפני שתתקבל החלטה על הוצאתו של "מעריב" מהמועצה. מאז פנה בכר לדנקנר, אך טרם נענה.

מ"מעריב" נמסר: "איננו נוהגים להתייחס לתוכן של שיחה בארבע עיניים, שהתקיימה לבקשת מזכ"ל מועצת העיתונות, שמעולם לא הופנה על-ידינו אל מר נוחי דנקנר – לא בפגישה זו ולא בשום נושא אחר".

מאי.די.בי טרם נמסרה תגובה.