הבוקר שוחרר מבית-המעצר השקמה איליה פולונסקי, צלם ערוץ 9, לאחר שנעצר אתמול באשמת הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו ותקיפת שוטר. פולונסקי נעצר סמוך לשער תחנת הכוח רוטנברג באשקלון, במהלך הפגנה של פעילי גרינפיס שמחו על הכוונה להקים באזור תחנת כוח פחמית נוספת.

כפי שניתן לראות מהתיעוד שלעיל, לאחר שהמפגינים סירבו להוראת השוטרים לעזוב את המקום, פעלו האחרונים לפינוי השער. במהלך הפינוי הכפוי נפצע אחד המפגינים בידו. הוא טופל במקום תוך שקטיה וולקובה, כתבת ערוץ 9, משוחחת עימו ועוזרת לחבוש אותו. קצין משטרה (לפי אנשי ערוץ 9 מדובר בסנ"צ חיים בלומנפלד, מפקד תחנת אשקלון) פנה אליה וביקש ממנה להתרחק מהמקום, אך היא סירבה לעשות זאת, לדבריה – עד לתום הטיפול בפצוע.

גם אל הצלם פולונסקי פנה השוטר בבקשה להתפנות, ואף הוא סירב וביקש מהשוטר שיניח לו להמשיך בעבודתו. בשלב זה חזר השוטר אל הכתבת, משך בידה בחוזקה, הרימה והרחיקה. פולונסקי ביקש לחצוץ בין השוטר לכתבת, ומיד הורחק על-ידי שוטר אחר והובל לניידת המשטרה.

"בהתחלה הוא נעצר על הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו", אומר פרקליטו, עו"ד פליקס גורודצקי, "וכעבור שעה החליטו שהוא גם תקף שוטר. קצין המשטרה טוען שאיליה דחף אותו. ביקשנו לשחרר אותו אתמול בערבות, אבל קצין המשטרה סירב ואמר שרק בבית-משפט. לאחר לילה במעצר הובטח שכבר היום יוגש כתב אישום ותוגש בקשה להמשך המעצר או לשחרור בתנאים מגבילים, ולפתע פתאום שיחררו אותו בלי בית-משפט בכלל".

מדוע השינוי?
"ההערכה שלי היא שפנו למחלקת התביעות, ושם הבינו שלפי חומר הראיות הקיים בתיק, כדאי להם לשחרר אותו ומהר. מה מנע מהם לשחרר אותו אתמול ולמה לתת לבנאדם להירקב לילה במעצר? זה רק המשטרה תגיד".

פולונסקי שוחרר עד להמשך החקירה, בתנאי שלא יתקרב לאזור אשקלון בשבועיים הקרובים. וולקובה נחקרה הבוקר בחשד ל"הכשלת שוטר", ואף היא הורחקה מאזור אשקלון לשבועיים. לדברי עו"ד גורודצקי, מחר תוגש מטעמם תלונה למחלקה לחקירת שוטרים, ואם פולונסקי יזוכה, תישקל הגשת תביעה בגין מעצר שווא. מערוץ 9 נמסר כי הנהלת הערוץ תפנה למפכ''ל המשטרה ולשר הממונה על המשטרה בבקשה לערוך בירור של התקרית ולנקוט צעדים משמעתיים נגד הקצין עד לסיום החקירה במח''ש.

למרות נסיונות חוזרים ונשנים, טרם נמסרה תגובה ממשטרת ישראל.

הסרט צולם על ידי HOT חדשות מקומיות, ונמסר על-ידי יחסי-הציבור של ערוץ