כמתוכנן, בשבוע שעבר השיקו אתרים אמריקאיים ובריטיים גרסאות מקומיות המיועדות לקהל שמעבר לאוקיאנוס.

"ההפינגטון פוסט" השיק ב-6.7.11 גרסה בריטית שבה יכתבו בלוגים טוני בלייר, לשעבר ראש ממשלת בריטניה; אלסטייר קמפבל, מי שהיה יועץ התקשורת המתוקשר של בלייר; ושרה בראון, אשתו של גורדון בראון, גם הוא לשעבר ראש ממשלת בריטניה.

הנוהג השנוי במחלוקת, של אי-תשלום ל"בלוגרים" באתר, יחזור גם בגרסה הבריטית. כך גם כותרות הענק המאפיינות אותו.

,

תנועת האתרים היא דו-סטרית: בחודש שעבר דווח כאן על כוונת ה"דיילי מייל" להעמיק את אחיזתו בשוק האמריקאי ועל כוונת "הגרדיאן" לפתוח גרסה אמריקאית של האתר. זה יהיה הניסיון השלישי של "הגרדיאן" לדריסת רגל בארה"ב; בעבר נפתחו מגזין מודפס ואתר אינטרנט שפנו לקהל האמריקאי, נכשלו ונסגרו.

אחת הידיעות הראשונות באתר האנגלי של "ההפינגטון פוסט" דיווחה על הנסיונות של כלי התקשורת הבריטיים ללכוד את תשומת לבם של כמה מ-300 מיליון קוראי האנגלית שמעבר לאוקיאנוס. "הגרדיאן", דווח שם, מחפש משרדים בסוהו של מנהטן, בקרבה למשרדיו של ה"דיילי מייל" הצהבהב.

בתוך כך, המו"ל של "האוניון" הסאטירי הודיע בשבוע שעבר על כוונה להשיק את המהדורה הראשונה של העיתון מחוץ לארצות-הברית, בטורונטו שבקנדה. העיתון יחולק יחד עם ה"טורונטו סטאר", מדווח ה"ביזנס ג'ורנל". זאת, כחלק ממגמת ההתפשטות של העיתון, שהגדיל את תפוצתו מ-8 ערים ל-14 ערים בשנה החולפת.