בשנים האחרונות צועדות תוכניות החדשות ותוכניות הבידור של הערוצים המסחריים אלו לעומת אלו, בדרך להתמזגות מיוחלת. באמצע ניצבים הצופים ומקצוע העיתונות, שהבידור החדשותי מאיים לרמוס עם ההשטחה הגוברת והולכת ורתימת האקטואליה לקידום אינטרסים מסחריים.

המפגש בין מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 ובין תוכנית הבידור המרכזית של ערוץ 2, "האח הגדול", הניב השבוע שפל חדש בתהליך הכניעה של החדשות בפני הבידור:

השבת האחרונה (4.12.10) היתה היום השני לדיווחים החיים מאסון השריפה המשתוללת בכרמל. באמצע אחד האייטמים במהדורת החדשות המרכזית פרצו לשידור אסי עזר וארז טל, מנחי התוכנית "האח הגדול". השניים צולמו במתחם שבו מצולמת תוכנית הבידור. הפריצה לשידור נועדה כדי לדווח על דחיית העונה החדשה של התוכנית בשל האסון. ההודעה הוגשה משל היתה קשת גוף ממשלתי שמודיע לעם על דחיית אירוע לאומי לטובת האבל הקולקטיבי.

אתמול (ג'), יממה לפני המועד החדש לתחילת שידור התוכנית, שוב התמסרה המהדורה המרכזית של חדשות 2 למסע היחצנות של קשת, והעניקה לה פרומו בן 2:46 דקות (כולל ההקדמה של המגישה יונית לוי). "מחר בערב תתחיל העונה השלישית של 'האח הגדול'", קיריין הכתב יואב אבן, "וד', כמו שאר המשתתפים, סגורה בבית-מלון במרכז הארץ כדי שאף אחד לא יידע מי הם עד הרגע שבו ייכנסו לווילה המפורסמת ביותר במדינה, ויהפכו מאלמונים לכוכבים".

כחלק מבניית המתח לקראת התוכנית, שומרת קשת על זהות המשתתפים ב"האח הגדול" בסוד עד מועד השידור, ואגב כך נהנית גם מקידום מכירות חינמי בדמות פרסומים ספקולטיביים על זהותם. כך בעונה שעברה חשף ערן סויסה ב"מעריב" כמה מהמתמודדים לפני תחילת העונה, אולם לא פירסם את כל המידע שהגיע לידיו. "מתמודד אשר כל פרטיו ייחשפו עלול להיות מודח עוד בטרם התחילה התוכנית, ולכן חלק מהפרטים נשמרו במערכת", כתב סויסה משפט שכאילו צוטט מפיה של דוברת קשת.

ההזדהות עם האינטרסים של קשת, שמחזיקה בחברת-החדשות יחד עם הזכיינית רשת, הביאה את עורכי חדשות 2 להגיש לצופים ערבוב דוחה אף יותר בין בידור לבין חדשות: המתמודדת ד', בנה ובעלה, שהתראיינו לכתבה, עשו זאת בהצללה, טשטוש פנים ועיוות קול, ושמותיהם הוצגו באות אחת בלבד.

אמצעי ההסוואה הללו נועדו לאפשר לעיתונאים לבצע את עבודתם כשהם מביאים לציבור את סיפורם של אנשי כוחות הביטחון שהצנזורה אוסרת לחשוף, נשים מוכות או שעברו התעללות, עדי מדינה שחייהם בסכנה, חושפי שחיתויות שחוששים מהתנכלות, נפגעי עבירות מין שהחוק אוסר לחשוף ועוד. אבל בחברת-החדשות של ערוץ 2 מתייחסים לעבודה העיתונאית ככלי לקידום מכירות, ומנסים ליצור אצל הצופים תחושה כאילו הם צופים באירוע חדשותי בעל משמעות, ולא בתוכנית לוואי של מופע ריאליטי שמתחזה למהדורת חדשות.