"אני חייב לצאת לפרסומות, אתה יודע, צריכים להתפרנס", אמר באיזשהו שלב אחד ממנחי התוכנית "סטנד-אפ תל-אביב–ניו-יורק", "ספיישל קומי טרנס-אטלנטי" ששידרה "קשת" ביום שלישי האחרון (6.10.09) בערוץ 2. זו היתה, ללא ספק, הבדיחה המוצלחת של הערב, עם פאנץ' משולש על חשבון נותנת החסות, הזכיינית ובעיקר הצופים.

בטון כמעט מתנצל, תוך הדגשת היותו מודע לאי-הנעימות שעלולה להיגרם לצופים בבית, העביר המנחה שלומי קוריאט את השידור למקבץ סרטוני פרסומת גלויים. לא ניכרה בו, וגם לא ביתר המנחים (רמי ורד, דודו ארז ויובל סמו), טיפת אי-נעימות מהעובדה שמבול המסרים השיווקיים שעמד לנחות על הצופים שובץ בתוכנית שכל מהותה היתה פרסומת סמויה.

ה"תוכן" במשדר שהפיקו ויוי הלפרן, אורלי טופל ו"כל-מיני-הפקות" היה גס ועלוב אף יותר מכפי שניתן היה לצפות ממיזם שיווקי. כשמדברים על יצירת תודעה כוזבת באמצעות בידור טלוויזיוני זול שמטשטש את המוח, מתכוונים לתוכניות כגון "סטנד-אפ תל-אביב–ניו-יורק". בדיחות בהמיות וחיקויים המוניים שהובילו לאנטי-קליימקס נוראי שהותיר את הצופה בתחושת ריקנות ותיעוב עצמי. כל הרעות החולות שטלוויזיה מסחרית יכולה להציע.

מופע הבידור שנמרח באותו ערב לאורך מחצית השעה שימש שכבה דקה של הסוואה לתוכן האמיתי של המשדר. טשטוש מוח הצופה שעמד בלב "סטנד-אפ תל-אביב–ניו-יורק" נועד להכשיר אותו להיכרות עם מיזם מסחרי חדש שמשיקה בימים אלה חברת בזק: "הפנינג שמקיימת בזק בנמל תל-אביב", שמהווה "המהלך השני של בזק במסגרת השקת רשת ה-NGN". כך הוגדר בהודעה לעיתונות, שמפרסמה חברת בזק, האירוע השיווקי, וכמו בכל אירוע שיווקי ראוי לשמו, גם מזה שהעבירה לציבור הזכיינית "קשת" לא נפקד מקומו של המוצר. למען האמת, הפרסומת באירוע היתה כה בוטה עד שקשה לכנותה סמויה.

צמוד לבמה הוצבה לכל אורך המשדר מודעה שנשאה את הכיתוב "NGN" וסביבה שורת אורות מנצנצים; מודעה מהבהבת נוספת עם כיתוב דומה שובצה בחלק אחר של התפאורה; מאחורי מתחם צדי הוצב שלט נוסף ובו לא רק שם המוצר, אלא גם שם החברה; ומן העבר האחר של הבמה הוצב שלט רביעי ועליו שלוש אותיות ענקיות: "NGN". מעל למסך וידיאו גדול ששידר את הנעשה באותו זמן בטיימס סקוור נתלה שלט שהכריז ""BROADWAY, כשה-B מעוצבת כמו הסמליל של חברת בזק.

המוצר הופיע גם בטקסט שהושם בפי המנחים. "בחצי השעה הקרובה אנחנו מקיימים כאן ספיישל קומי טראנס-אטלנטי, וכל זה עם באמת טכנולוגיה מדהימה", בישר אחד מהם בתחילת הערב. "נכון, טכנולוגיה חדישה. שיחות וידיאו באינטרנט, זה באמת דבר חדש", החרה החזיק אחריו עמיתו. יכול להיות שהתלוצץ, זה לא משנה. בשפת הפרסום הסמוי, האירוניה מתבטלת מאליה. בחצי השעה שלאחר מכן הועבר השידור הלוך ושוב בין ישראל לארה"ב, הכל באמצעות המוצר החדש של חברת בזק – רשת האינטרנט המהירה NGN. בסיום המשדר אף הוזכר שמו המפורש של המוצר ("תודה לכל מי שאיפשר לנו לקיים את השידור המיוחד הזה כאן במתחם NGN בנמל תל-אביב").

בתקופה שבה זכייניות הטלוויזיה המסחרית סובלות מהפסדים, הן בוחנות עוד יותר מכרגיל, פעם אחר פעם, את גבולות המותר והאסור באשר להטעיית הצופה. תוכניות מבישות כמו "סטנד-אפ תל-אביב–ניו-יורק" מכניסות לקופות הזכייניות, יש לשער, הכנסות שהן זקוקות להן באופן נואש. רק קנס כספי משמעותי, שיבהיר כי משדרים פרסומיים כה בוטים אינם משתלמים, יגרום לכך שהמסך לא יוצף במשדרי פרסומת בני שלושים דקות ויותר. אחרי הכל, את הבידור הגרוע שלנו מגיע לנו לקבל כשהוא נקי מאינטרסים מסחריים.

מדוברות הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נמסר כי הם מודעים למשדר, כי הנושא בבחינה והוא יידון לאחר החג.

עדכון: קשת תיקנס

עדכון 14.10: מהרשות השנייה נמסר כי החלה בהליך הפרה מול הזכיינית בשל חשיפה פרסומית מוגזמת לחברת בזק ולמותג NGN במשדר.

עדכון 20.12: מהרשות השנייה נמסר כי בבדיקה שנערכה נמצא כי בתוכנית נכלל "תוכן שיווקי בוטה לחברת בזק ולטכנולוגיית ה-NGN" ועל כן הוחלט על הטלת סנקציה של נטילת זמן פרסום מהזכיין. עוד נמסר מהרשות כך: "אנו מצרים כי קשת החליטה לשדר תוכנית בעלת פרסומת אגב אסורה בוטה, ובכך לפעול באופן ישיר בניגוד לכללים. שידור תוכניות כמו זו למעשה מונעות מהצופים צפייה בתוכן 'נקי' מהשפעות של גורמים מסחריים".