"ידיעות אחרונות" לא חלק עם קוראיו את המידע שלפיו כתבת השער של מוספו השבועי, "7 ימים", מקדמת מיזם עסקי שלו קשר כלכלי ישיר עם עסקיו של המו"ל, ארנון (נוני) מוזס. הכתבה, שבימים שלפני פרסומה קודמה באופן אגרסיבי במהדורה היומית של "ידיעות אחרונות", עסקה בספר המתעד את יחסיו של הבדרן המנוח דודו טופז עם אחיו מיקי גולדנברג. היא כללה תמלולים של שיחות שערכו השניים בעת שטופז שהה בבית-הכלא, לפני שהתאבד.

שער "7 ימים", 28.2.14

שער "7 ימים", 28.2.14

התמלולים, נמסר לקוראים, נאספו במסגרת מלאכת כתיבתו של הספר, שאותו ניתן לרכוש לפי שעה אך ורק במכירה מוקדמת, דרך אתר מימון ההמונים Jumpstarter, שבאמצעותו מגייס גולדנברג כספים לשם הוצאתו.

הכתבה על הפרויקט, בחתימת הכתבת אמירה לם, פורסמה בגליון "7 ימים" שראה אור ב-28.2.14. בבוקסה ששולבה בה הודגש שיתוף הפעולה בין מחבר הספר ובין Jumpstarter, שהוצג בפני הקוראים כ"אתר מימון המון חדש יחסית ומתקדם מאוד". כמו כן פורטו "היתרונות הבולטים" שמהם נהנים אלו הבוחרים לעשות שימוש בשירותי האתר, והודגש כי רק מי שיתרום כסף לקמפיין המימון יוכל להעביר לבעלותו עותק של הספר שעמד במרכזה של הכתבה.

בכתבת השער של "7 ימים" או בהפניות אליה לא נכתב כי אתר Jumpstarter, המופעל באמצעות חברה ששמה י.א.ג סטארטארט בע"מ, הוא חלק מקבוצת "ידיעות אחרונות", וכי לקבוצת התקשורת יש עניין ישיר בקידום מהלכי גיוס הכספים הזוכים בו לבמה. על-פי תנאי השימוש באתר, 10%–12% מהכספים שיגויסו על-ידי גולדנברג, בתוספת מע"מ, יועברו לידי מפעיליו, כלומר לקבוצת "ידיעות אחרונות".

לוגו האתר jumpstarter

לוגו האתר jumpstarter

על-פי מאגר הדירקטורים של חברת דן-אנד-ברדסטריט, אחד מחברי הנהלת החברה המפעילה את Jumpstarter הוא מנכ"ל אתר ynet מקבוצת "ידיעות אחרונות", אבי בן-טל, וחבר הנהלה אחר הוא ערן הוכמן, סמנכ"ל השיווק ב-ynet. בעמוד המפרט את מדיניות הפרטיות של האתר מובהר למשתמשים כי החברה המפעילה תהיה רשאית להעביר את המידע שנאסף עליהם ל"חברות אחרות מקבוצת 'ידיעות אחרונות'".

עורך "7 ימים", גדי בלום, והעורך הראשי של "ידיעות אחרונות", רון ירון, סירבו למסור תגובה לדברים.