גיל מנקין, מנכ"ל ומבעלי אתר וערוץ one, שב ומכחיש כי פיטוריו של אור זילברמן קשורים קשר כלשהו לחלקו בארגון העובדים בחברה. בתצהיר שהגיש שלשום (27.1.14) לבית-הדין לעבודה בתל-אביב–יפו, באמצעות עורכי-הדין שי אליאס וליזי דללי, טוען המנכ"ל כי הפיטורים נבעו מהעובדה שזילברמן החתים את כרטיס העובד שלו אחרי סיום שעות העבודה, ובהמשך, בעת שימוע שנערך לו, שיקר בנוגע לכך.

ארגון העיתונאים שבחסות ההסתדרות פנה לבית-הדין לאחר שזילברמן, במאי בערוץ one וחבר בוועד הפעולה הזמני של עובדי הערוץ, פוטר סמוך לערב יום-הכיפורים האחרון. אחרי דיון ראשוני קיבל בית-הדין את עמדת ההסתדרות, שיוצגה על-ידי עורכות-הדין חגית רימון ושירי לב-רן, והוציא צו המורה להנהלת one להשיב את זילברמן לעבודה עד לדיון מקיף בעניינו, שאמור להיערך בחודש הבא. למרות זאת, הנהלת one זימנה את זילברמן לשימוע נוסף זמן קצר לאחר החלטת בית-הדין, אולם שימוע זה בוטל כתוצאה מהתערבות ההסתדרות והוראה נוספת של בית-הדין.

כעת נערכים הצדדים לדיון בבקשת ההסתדרות לסעד קבוע האוסר על הנהלת one לפגוע בעובדים בעקבות התארגנותם ומחייב את ההנהלה להשיב את זילברמן לעבודה ולפצות אותו ואת ההסתדרות בסכום של 200 אלף שקל. ברקע ההכנות לדיון זה החריפו יחסי העבודה באתר ובערוץ one, כשוועד הפעולה נוקט עיצומים ומנגד הנהלת החברה מנסה לשבור את השביתה.

בתחילת החודש הגיש ארגון העיתונאים של ההסתדרות תצהיר עדות ראשית מטעם זילברמן, שבו טען בין היתר כי המנכ"ל מנקין הכפיש את שמו בפני מעסיקיו במקום עבודתו הנוסף, ערוץ i24news, וטען כי הוא עובד "בעייתי". בתצהיר שהגיש שלשום מנקין לבית-הדין אין כל התייחסות לטענה זו. עיקר תצהירו מוקדש לנסיבות הפיטורים של זילברמן מאתר וערוץ one.

"המבקשת [הכוונה כאן ולהלן למשיבה, חברת סיטינט בע"מ, מפעילת אתר one] מכחישה בתוקף כי פיטורי מר זילברמן עקב מעילה כספית ממנה קשורים באופן כלשהו להתארגנות עובדים", כתב מנקין בתצהיר שהגיש לבית-הדין.

"הניסיון הנלוז, חסר תום הלב, לנסות לכפות התקשרות אישית בחוזה עבודה אישי, בכסות ואמתלה של חופש התארגנות – ולחייב את הנתבעת להחזיר לעבודה עובד שמעל בכספים ובאמון, שיקר והוציא ממנה כספים שלא כדין – הדבר נגוע בחוסר תום לב חמור עד מאוד והתערבות בוטה בחופש העיסוק של המבקשת ובזכות היסוד שלה", נכתב עוד בתצהיר.

"המבקשת הינה חברה פרטית, מסודרת מאוד, בכניסה וביציאה מעבירים עובדי החברה כרטיס שעות נוכחות, מקבלים שכר עבודה במועד בהתאם לנתונים אלו, יחד עם תלושי שכר, ורו"ח החברה, המצוי בחברה פיזית, מר יוסי מנור, דואג להקפדה יתרה בכל הנוגע לדו"ח שעות ומשכורות העובדים – אשר נאמנות עובדיה הינה ערך עליון בחברה ומרגע שעובד מנסה לגזול את מעסיקו ולהוציא כספים שלא כדין ואף משקר בהליך השימוע, כאשר מציגים בפניו שעות נוכחות, זאת פעם אחר פעם ומסתבך בשקריו אלו, אין מנוס בפני החברה אלא שלא להעסיק עובד שגוזל ממנה".

לפי מנקין, "המבקשת לא רק שלא פעלה לפגוע בזכות ההתארגנות, אלא אף העלימה עין ושתקה ונהגה בכפפות של משי כאשר במהלך שעות העבודה פעלו להחתים עובדים על מסמכי התארגנות תוך נסיונות לשכנע ולהשפיע, למרות שבמידה מסוימת פגע הדבר בהתנהלות התקינה במקום העבודה".

17962-10-13