"ישראל היום", 17.1.14

"ישראל היום", 17.1.14

במסגרת מהדורת החדשות של מוצאי-שבת ששודרה בערוץ 1 שובצה ידיעה שלפיה שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיבלה פרחים מסגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. על ידיעה חריגה זו דיווח לראשונה נתי טוקר באתר "דה-מרקר".

כתבת "מגפון" אורה עריף-כץ פירסמה תצלום מהטלפרומטר של המהדורה, שממנו עולה כי אף כתב לא היה חתום על העברת הידיעה למערכת.

יום לפני פרסום הדיווח על משלוח הזרים בערוץ 1 פורסם דיווח דומה בעיתון "ישראל היום". במקרה זה הידיעה נחתמה על-ידי הכתב מתי טוכפלד.

יצוין כי בשתי הידיעות, הן זו ממוצ"ש בערוץ 1 והן זו משישי בבוקר ב"ישראל היום", דווח כי ביידן שלח לנתניהו את הפרחים "אמש", כך שלא ברור אם הפרחים מטעם סגן נשיא ארה"ב נשלחו לגברת שרה נתניהו ביום חמישי או ביום שישי האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה ששרה נתניהו זוכה ליחס מיוחד בערוץ הטלוויזיה הציבורי. בשנה שעברה הועלתה לשידור באופן בהול הפרסומאית יפית גרינברג, המקורבת לנתניהו, כדי להשיב לביקורת שנמתחה על שמלה שלבשה נתניהו – על אף שהביקורת כלל לא שודרה בערוץ הראשון. "איני מתערב בדרך כלל בשיקולים של גורמי המקצוע ברשות השידור, אולם אני סבור כי במקרה זה ההחלטה היתה שגויה", כתב על כך נציב התלונות של רשות השידור, דדי מרקוביץ'. "איני חושב שמדובר ב'מחדל', אלא בטעות מקצועית שעליה אדווח לגורמים הנוגעים בדבר [...] בתקווה שטעויות כאלה לא יישנו".