הנהלת one מנסה לשבור את שביתת עובדיה והתקשרה עם קבלן חיצוני כדי שימלא את מקום העובדים המאורגנים. כך עולה מבקשה דחופה שהגיש אתמול ארגון העיתונאים בישראל לבית-הדין לעבודה בתל-אביב–יפו.

העובדים, שהחלו כבר אמש בצעדי מחאה לנוכח התנגדות הנהלת הערוץ להתארגנותם ושיבשו את שידורי מהדורת החדשות המרכזית, תיכננו ככל הנראה לשבש גם את שידור שני משחקי גמר ליגת התיכוניים בכדורסל, לבנים ולבנות, שאמורים להתקיים היום בשעות אחר הצהריים.

לפי בקשת העובדים, שהוגשה על-ידי עו"ד שירי לב-רן–לביא, הנהלת one פנתה מבעוד מועד אל חברת סנטרל-הפקות והזמינה מצלמות שידור חיצוניות לקראת קיום המשחקים, כדי שאלו יוכלו להחליף את העובדים המאורגנים. "לא יכול להיות כל ספק", נכתב בבקשה, "כי הזמנת העבודה לעניין המצלמות הנוספות, דבר אשר לא בוצע בעבר על-ידי המשיבה, לרבות במשחקי גמר הליגה אשר נערכו אשתקד, עלולה להיות צעד מנע שמטרתו שבירת שביתת העובדים, במקרה שאלו יחליטו לנקוט עיצומים במהלך המשחקים".

לפי ארגון העיתונאים, "פעולה זו של המשיבה [חברת סיטינט בע"מ] מהווה התנהגות חד-צדדית, בניגוד למתחייב מיחסי העבודה הקיבוציים השוררים בין הצדדים, בניגוד לדרך המקובלת ובחוסר תום לב, בניגוד לכל דין ותוך פגיעה קשה וחמורה ביחסי העבודה הקיבוציים במקום העבודה, והינה המשך ישיר לסירובה העיקש ונטול הבסיס של המבקשת לקיים הידברות ומו"מ עם נציגות העובדים".

ארגון העיתונאים מבקש מבית-הדין לקיים עוד היום דיון דחוף, להוציא צו האוסר על הנהלת one לצלם את משחקי הכדורסל שיתקיימו היום באמצעות קבלן חיצוני ולהוציא צו נוסף האוסר עליה להתקשר בעתיד עם קבלנים חיצוניים במטרה לשבור את שביתת העובדים.

הנהלת one, המיוצגת על-ידי עו"ד שי אליאס, טרם הגישה לבית-הדין תגובה לבקשה, אולם במכתב ששלח שלשום עו"ד אליאס לארגון העיתונאים הכחישה ההנהלה כל כוונה לפגוע בהליך ההתארגנות. לפי הנהלת one, לא הוזמן שידור חלופי מקבלן חיצוני במטרה להחליף את עובדי הערוץ.

עדכון, 15.1.14

שופטת בית-הדין לעבודה קרן כהן נעתרה לבקשת ארגון העיתונאים והוציאה צו ארעי האוסר על הנהלת ערוץ one לצלם את משחקי הכדורסל שיתקיימו היום באמצעות קבלן חיצוני.

ההחלטה התקבלה אחרי שנציגת one בדיון, מנהלת החשבונות סיוון ברנס, הודתה כי אכן ישנם צלמים נוספים במגרש. ברנס הגדירה זאת "תוספות" וציינה שתוספות דומות הוזמנו גם במקרים שונים בעבר.

"משלכאורה הוזמנו קבלני משנה על מנת שיבצעו את צילום המשחקים במקום עובדי המשיבה, הרי שיש מקום להיעתר לבקשה", כתבה השופטת כהן בהחלטתה. "נציין בתמצית כי הסיבות למתן הצו הן הכרזת סכסוך עבודה הנחזה לכאורה להיות סכסוך לגיטימי על-ידי ארגון עובדים יציג או למצער על-ידי נציגות שנבחרה על-ידי רוב העובדים והן העובדה שמתן אפשרות למשיבה לבצע את השידור באמצעות קבלן חיצוני במקום עובדיה השובתים או המבצעים עיצומים פוגעת לכאורה בזכות הלגיטימית לשביתה".

בהמשך היום צפוי להתקיים דיון נוסף בנוכחות הצדדים ובאי-כוחם, זאת לאחר שהדיון הבוקר נערך מבלי שמנהלי one או בא-כוחם יהיו נוכחים.

29045-01-14