איש יחסי-הציבור רני רהב, המציג עצמו כבעליה של חברת ייעוץ התקשורת הגדולה בישראל, טוען כי רשימת לקוחותיו שקופה וחשופה, אך מסרב לחלוק אותה עם הציבור. אתמול (7.1.14) התראיין רהב לתוכניתו של גיא זהר ברדיו-ללא-הפסקה וטען כי אין ממש בטענה שהעלה ד"ר יובל דרור, ולפיה רשימת לקוחותיו חסויה. "אנחנו עובדים הכי שקוף, הכי פתוח, הכי שקוף שיכול להיות", אמר רהב בראיון. "אין עיתונאי בישראל שלא יודע מי הלקוחות שלנו", הוסיף.

בהעדר גילוי נאות בנוגע לזהותם של לקוחותיו, לא ניתן לאשש טענה שמעלה רהב לעתים קרובות, ולפיה הוא עומד בראשה של חברת יחסי-הציבור הגדולה בישראל

חרף הצהרתו הפומבית, מי שפונה לרהב ומבקש ממנו את רשימת לקוחותיו נענה בסייג. רהב התבקש למסור לידי "העין השביעית" את רשימת לקוחותיו, בהתאם להצהרות השקיפות שהשמיע, אך התנה את מסירתה בהבטחה שלא לפרסם את תוכנה.

לטענת רהב, רשימת הלקוחות המלאה נמצאת בידיו של כל עיתונאי האמון על סיקור אחד התחומים שבהם פועלים לקוחותיו. על-פי הגדרתו האישית של רהב למושג "שקיפות", די בכך שהרשימה נמצאת בידו של עיתונאי – גם אם זה אינו מורשה לחלוק אותה עם קהלו. נוהג זה אינו עולה בקנה אחד עם אופן התנהלותם של משרדי יחסי-ציבור אחרים בישראל, הנוהגים לפרסם את רשימת לקוחותיהם באתרי האינטרנט שלהם ומעל בימות אחרות.

בהעדר גילוי נאות בנוגע לזהותם של לקוחותיו, לא ניתן לאשש טענה שמעלה רהב לעתים קרובות בהופעותיו הרבות בכלי התקשורת, ובכלל זה ב"העין השביעית", ולפיה הוא עומד בראשה של חברת יחסי-הציבור הגדולה בישראל.

כמענה לעמימות שבה נשמרת זהות לקוחותיו של רהב, החלה אתמול קבוצה של גולשים להרכיב רשימת לקוחות המתבססת על מידע גלוי. במקביל נפתחה קבוצת פייסבוק הקוראת להחרימם. ברשימה הפתוחה של לקוחות חברת רן רהב תקשורת ויחסי-ציבור בע"מ מופיעים, נכון לעת כתיבת שורות אלה, 101 אישים וגופים ו-22 גופים אחרים שרהב חדל מלייצג. אם לוקחים כפשוטה את טענתו שלפיה משרדו משרת 150 לקוחות, מצטיירת תמונה שלפיה מייצג רהב קרוב ל-50 לקוחות סמויים.

עוד בנושא