לפני כחצי שנה פירסם אסף גבור, כתב "מעריב" ו"מקור ראשון" לענייני ערבים, כתבה במוסף היומי של "מעריב" על פתיחת עונת הרחצה ברצועת עזה. גבור תיאר את החוף ואת המתרחצים כאילו הסתובב בחוף הים של הרצועה, הוא אפילו שילב בכתבה שיחות עם כמה מהם. אך את כל זאת עשה בלי שהיה כלל בעזה. את רשמיו על פתיחת עונת הרחצה ברצועה ביסס, לדבריו, על שיחות טלפון שקיים ממקום מושבו שבתחום מדינת ישראל.

ניתן היה לשער כי אחרי שנחשף כך ייזהר גבור בכתיבתו, אך בימים האחרונים מרחפים סימני שאלה מעל כמה פרסומים חדשים פרי עטו.

ביום ראשון השבוע פורסמו בתקשורת הערבית דבריו של בכיר פלסטיני, שטען כי מזכיר המדינה האמריקאי לוחץ על מחמוד עבאס להכיר בישראל כמדינה יהודית. כלי התקשורת בישראל, ובהם ynet ו"ישראל פוסט", דיווחו על האמירות וייחסו אותן לעיתונות הערבית, כראוי וכמקובל.

בידיעה שפירסם גבור בבוקרו של אותו יום באתר nrg נכתב כי הבכיר שוחח עם סוכנות הידיעות הצרפתית AFP. בערבו של יום, במהדורת הערב של "מעריב", שונתה הגרסה. בגוף הידיעה של גבור נכתב: "הבוקר גילה בכיר פלסטיני ל'מעריב' שקרי לוחץ על הפלסטינים להכיר במדינה יהודית". גבור סירב להסביר לאתר "העין השביעית" את הבדלי הגרסאות.

"ראש הממשלה הפלסטיני ל'מעריב': 'לא נוותר על השליטה בבקעה", שער "מעריב", 1.1.14

"ראש הממשלה הפלסטיני ל'מעריב': 'לא נוותר על השליטה בבקעה", שער "מעריב", 1.1.14

כמה ימים קודם לכן זכה גבור לכותרת בולטת בשער "מעריב". "ראש הממשלה הפלסטיני ל'מעריב': 'לא נוותר על השליטה בבקעה", נכתב בשער הגיליון מיום רביעי האחרון. בכותרת המשנה, שהפנתה לידיעה מאת גבור, נכתב כי הצהרותיו של ראש הממשלה ראמי חמדאללה נאמרו ב"ראיון ל'מעריב'". גם ב"מוספשבת" מיום שישי האחרון יוחסו לחמדאללה דברים שאמר "בראיון ל'מוספשבת'".

אולם ראש הממשלה הפלסטיני הוציא הכחשה, שבה תיאר מסיבת עיתונאים, לא ראיון. בהודעה שפירסמה לשכתו הבהיר חמדאללה כי "הגיב על שאלת עיתונאי 'מעריב' במהלך הצהרותיו לעיתונאים בשולי ישיבת הממשלה". 

מהקלטת מסיבת העיתונאים הקצרה עולה הרושם כי גבור הפנה לחמדאללה בסך הכל שאלה אחת: "מה אתה אומר על הצהרת סאיב עריקאת לגבי כשלון המשא-ומתן בעקבות ההחלטה הישראלית [לספח את הבקעה]". שאלה זו והתשובה עליה הפכו לראיון, ולא סתם ראיון, אלא ראיון ל"מעריב". גבור עשה זאת על-ידי כך שאימץ לעצמו שאלות שהפנו לראש הממשלה הפלסטיני עיתונאים אחרים שנכחו באירוע – תופעה המוכרת מעולם עיתונות הבידור, שם משתתף פעמים רבות נציג בודד מהתקשורת הישראלית בראיון רב-משתתפים עם ידוען הוליוודי ומאמץ לעצמו את שאלות עמיתיו. גבור סירב למסור תגובה לשאלת "העין השביעית" אם במקום ראיון השתתף במסיבת עיתונאים עם חמדאללה ואם אכן שאל אותו רק שאלה אחת.

"כוחות הביטחון הפלסטיניים הוכיחו את יכולתם לספק ביטחון לתושבים וגם לסכל פעולות טרור נגד ישראל". ראש הממשלה הפלסטיני חמדאללה מכחיש כי אמר את הדברים שציטט אסף גבור ב"מוספשבת" של "מעריב", 3.1.14

"כוחות הביטחון הפלסטיניים הוכיחו את יכולתם לספק ביטחון לתושבים וגם לסכל פעולות טרור נגד ישראל". ראש הממשלה הפלסטיני חמדאללה מכחיש כי אמר את הדברים שציטט אסף גבור ב"מוספשבת" של "מעריב", 3.1.14

מי שיקרא את גוף הכתבה של גבור ימצא רמזים כי אין מדובר בראיון שגרתי. ראש הממשלה הפלסטיני "ניאות להתראיין השבוע לתקשורת הישראלית", נכתב בפנים הכתבה. "בוא נדבר ברשותך על נושאים אזרחיים, אמרנו לו", נכתב בהמשך, בלשון רבים. אפשר לראות בכך מעין גילוי נאות, אולם סביר כי קוראים רבים הסתפקו בקריאת כותרת המשנה, שם צוטטו דבריו של ראש הממשלה הפלסטיני ב"ראיון ל'מוספשבת'".

חמור מכך, לפי כתב "מעריב", חמדאללה הצהיר כי "כוחות הביטחון הפלסטיניים הוכיחו את יכולתם לספק ביטחון לתושבים וגם לסכל פעולות טרור נגד ישראל", אך ראש הממשלה הפלסטיני מכחיש כי אמר זאת. בהודעה שהפיצה לשכת ראש הממשלה הפלסטיני בעקבות הפרסום ב"מעריב" נכתב כי הממשלה דורשת מהעיתון להתנצל. יצוין כי בהקלטת מסיבת העיתונאים לא נשמע חמדאללה מתייחס כלל לסוגיית הפעילות הבטחונית של הרשות.

"העין השביעית" שאל את גבור ו"מעריב" אם בידם הקלטה של דברי חמדאללה על כוחות הביטחון הפלסטיניים, אולם הם סירבו להגיב. מדובר "מעריב" נמסר: "אנו בוחרים שלא להגיב לשאלות, אך עובדים מול הרשות הפלסטינית ונותנים להם מענה ישיר לטענותיהם".