חברת החדשות של ערוץ 2 סייעה בהכנת סרטון לכבוד יום-הולדתו ה-40 של תומר סגיס, דובר החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, יצרנית ומשווקת קוקה-קולה בישראל. בעלי השליטה בחברה למשקאות, בני משפחת ורטהיים, מחזיקים, בין היתר, גם בשליטה בזכיינית קשת, אחת משתי המממנות של חברת החדשות. בסרטון, שהועלה בתחילת השבוע לאתר יוטיוב, נראה איש חברת החדשות דני קושמרו מגיש מהדורה היתולית של "אולפן שישי", המוקדשת לסגיס.

לדברי בכיר בחברת החדשות של ערוץ 2, המקרה של סגיס אינו שונה "ממאות ואלפי סרטונים אחרים" שהופקו בסיוע חברת החדשות. מדובר בנוהג קבוע, הוא מסביר, שקיים מאז ימי הקמת חברת החדשות, שבמסגרתו החברה משתפת פעולה עם בקשות לסיוע בהפקת סרטונים לאירועים פרטיים, ומספקת למבקשים קטעי קריינות באולפן. לדבריו, רק בשבוע החולף סייעה החברה בהכנת עשרות סרטונים לחטיבות בצבא, טקס פרידה ממורה בבית-ספר בדרום, ימי-הולדת וכדומה. החברה עושה זאת בהתנדבות מלאה, הוא אומר, ובתנאי אחד – שהסרטון ישמש לצרכים פרטיים בלבד, ולא יועלה לאינטרנט.

מתוך סרטון שהפיקה חברת החדשות של ערוץ 2 לכבוד יום-הולדתו של דובר חברת קוקה-קולה (צילום מסך)

מתוך סרטון שהפיקה חברת החדשות של ערוץ 2 לכבוד יום-הולדתו של דובר חברת קוקה-קולה (צילום מסך)

"במקרה הזה היתה תקלה", אומר הבכיר בחברת החדשות. "הם העלו את זה לרשת בניגוד לסיכום המוקדם ובניגוד להתחייבות שלהם". לאחר פניית "העין השביעית" לקבלת תגובה הוסר הסרטון מהאתר.

היוזמה לסרטון לכבודו של דובר קוקה-קולה, מוסיף הבכיר, שלא היה מעוניין להיות מצוטט בשמו, הגיעה על רקע אישי, מחבריו של סגיס, ולא על רקע מקצועי בהיותו דובר של גוף כלכלי מרכזי שהוא אחד המפרסמים הגדולים בשוק ושבעליו מחזיקים בזכיינית קשת. לדברי הבכיר בחברת החדשות, לא תהיה לשיתוף הפעולה בהכנת הסרטון כל השפעה על יחסי העבודה מול הדובר אם וכאשר אנשי חברת החדשות יפנו אליו בעתיד מתוקף תפקידם, שכן החברה היא שסייעה במקרה הזה לדובר ולא להפך, כך שהעיתונאים אינם חייבים לו מאום.

בתשובה לשאלה אם ראוי להוסיף לקראת הסרטונים הבאים תנאי שלפיו החברה לא תסייע בהכנת סרטון עבור גורמים הקשורים לבעלי השליטה ומממני חברת החדשות, השיב הבכיר כי זו בקשה "הזויה". לדבריו, הוא אינו רואה שום בעיה בסיוע להכנת סרטון עבור אירוע פרטי של משפחת ורטהיים, כמו גם לאירוע פרטי של משפחת מימן, בעלי השליטה בערוץ 10.