ביום חמישי האחרון נחשפו קוראי "דה-מרקר" למחזה נדיר: עמ' 5 של העיתון הכלכלי מבית "הארץ" הוקדש למודעה מטעם חברת כלל-ביטוח. מודעות לחברות ביטוח ובתי-השקעות נפוצות מאוד ב"דה-מרקר". למעשה הן חלק עיקרי במקור ההכנסות של העיתון מפרסום. אך חברת כלל-ביטוח, שבשליטת תאגיד אי.די.בי, נמנעה בשנים האחרונות מלפרסם בעיתון.

לפי נתוני חברת יפעת-בקרת-פרסום, הפעם האחרונה שחברת כלל-ביטוח פירסמה מודעות ב"דה-מרקר" היתה בחודשים מרץ-אפריל 2011, לפני כשנתיים וחצי. בתקופה זו הודיע דנקנר על רכישת "מעריב", ומאז פירסמה החברה ב"דה-מרקר" רק שתי הודעות לציבור (לא מודעות של ממש), בספטמבר אשתקד.

מודעה של כלל-ביטוח ב"דה-מרקר", 7.11.13

מודעה של כלל-ביטוח ב"דה-מרקר", 7.11.13

מדיניות הפרסום של תאגיד אי.די.בי ב"דה-מרקר" אינה מוגבלת לכלל-ביטוח. גם חברות אחרות בתאגיד צימצמו בשנים האחרונות במידה משמעותית את היקף הפרסום ב"דה-מרקר", שמתח דרך קבע ביקורת על יו"ר התאגיד נוחי דנקנר.

לפני כשנה, בשיחה עם אתר "וואלה", טען עמוס שוקן כי הוא מנסה זה זמן לשכנע את דנקנר לבטל את חרם המודעות של חברות הקבוצה על העיתון. בימים אלה, שבהם דנקנר נאבק על שימור השליטה בתאגיד, מתבררת בבית-המשפט תביעה בעקבות חרם המודעות על "הארץ". דנקנר, יש להדגיש, מכחיש כי הוטל חרם מודעות על העיתון.

האם המודעה ב"דה-מרקר" מסמנת עידן חדש ביחסי אי.די.בי ו"הארץ"? האם היא נובעת מאיבוד השפעתו של דנקנר על מערך הפרסום בתאגיד או משינוי מגמה בסיקור העיתונאי של "דה-מרקר"? ואולי התשובה פרוזאית יותר. לפני כמה שבועות סיכם כתב "דה-מרקר" אסא ששון את תשואות קופות הגמל וקרנות ההשתלמות הבולטות בישראל. אלה של כלל-ביטוח דורגו בתחתית הרשימה.

ממשרדו של רן רהב, דובר אי.די.בי, לא נמסרה תגובה.