פיטוריו של חגי מטר מ"מעריב" היו תקינים ובהתאם לפסיקת בית-הדין לעבודה, כך טוענים באי-כוחה של חברת אחוזת הירש ישראל תשנ"ד בע"מ, בעלת "מעריב", בתגובה לפניית ארגון העיתונאים לבית-הדין.

בתגובת הנהלת העיתון, שהוגשה על-ידי עו"ד איתמר נצר, נטען כי למטר, המשמש יו"ר ועד העיתונאים ב"מעריב", נערך שימוע כדין. לתגובה אף צורף תמליל השימוע, שנערך לפני כשבועיים.

להורדת הקובץ (PDF, 260KB)

"קיוויתי לאורך כל הדרך שלא נצטרך פסק דין, שנגיע להסדר, שאוכל להמשיך לעבוד. אני עדיין מקווה כך", אמר מטר במסגרת השימוע. "עשינו ויתורים מאוד קשים ומאוד כואבים", הוסיף בהמשך יו"ר הוועד. "למרות 4 הלנות שכר, עיכובים בפנסיה, לא נקטנו צעד שיגרום לאי-הוצאת העיתון, האנשים התגייסו אפילו כשההנהלה לא רצתה להוציא את העיתון".

מטר הזכיר כמה עיתונאים שאמורים בקרוב לעזוב את "מעריב" וטען כי "בין כל התפקידים שצפויים להתפנות בשבועת הקרובים ודאי שניתן למצוא לי תפקיד ככתב, כעורך, כמפיק, כמשכתב". עוד התייחס מטר לטענת הנהלת "מעריב" כי אינה רוצה להעסיק עיתונאי שבזמנו החופשי משתתף בהפגנות נגד צה"ל. "לא מדובר בתחושה שאני אי-פעם התנהגתי באופן לא ראוי בעבודה או שכתיבתי לא מתאימה לעבודה", אמר מטר, "מדובר בטיעון ששקול לחוסר חיבה לצבע שערי או תחביבי ואני לא חושב שזה לגיטימי או רלבנטי באיזו צורה שהיא".

עו"ד אמיר בשה, בא-כוחו של ארגון העיתונאים, נקט לשון חריפה אף יותר. עו"ד בשה תיאר את התנהלות הנהלת "מעריב" כ"קהות חושים, זלזול בחוקים, זלזול בבית-הדין, זלזול בארגון [...] החלטה מוגמרת של התזת ראשו של יו"ר הוועד". עו"ד בשה פנה לנציגי "מעריב" בשימוע ואמר: "אתם שוברים את כללי המשחק, שוברים את אמירותיו של בית-הדין לעבודה, שוברים את הכבוד שלכם לעובדים שלכם. בלי למצמץ".

"בניגוד לאמור בבקשת המבקשת", נכתב מטעם הנהלת "מעריב", "המשיבה שקלה את התפקידים שהוצעו על-ידי מטר ולא מצאה את מר מטר מתאים לאיישם". לפי כתב התגובה, "נראה כי המבקשת עצמה היא זו שגמלה בלבה החלטה, לפיה ייקוב הדין את המשיבה דווקא ומר חגי מטר יועסק במשיבה ללא כל קשר לנסיבות – אף אם תפקידו במערכת איננו קיים עוד, אף אם המקומון בו עבד וכלל רשת המקומונים נסגרה; אף אם המשיבה עושה, באישור ושיתוף המבקשת, צעדי צמצום נרחבים; אף אם לא יימצא לחגי מטר תפקיד מתאים חלופי אצל המבקשת, מבחינת המבקשת אין לכך כל משמעות".

אשר לסירוב להעסיק את מטר בשל פעילויותיו הפוליטיות, הנהלת "מעריב" מבהירה שהיא "איתנה בדעה כי מי שעובר על החוק והכללים המקובלים והלגיטימיים של השיח הפוליטי וקורא לפעולות עברייניות (או אף מבצע אותן בעצמו) – לא יעבוד ככתב אצלה". לטענת באי-כוחה של ההנהלה, "לא ניתן לדרוש מעיתון, אשר השלים תהליך של פרידה מעשרות עובדים, סגר את רשת המקומונים, לרבות את המקומון בו עבד מר מטר, ונאלץ לפטר את עובדי בית-הדפוס, כי 'ייצר' למר מטר תפקיד חדש, או יקלוט אותו לתפקיד בו אין לו ניסיון, אך ורק בשל העובדה שמר מטר היה בעברו יו"ר ועד העובדים של החברה שהתפרקה".

"לצוות השומרים: לפי הוראות סמנכ"לית מעריב מירי שטח אין כניסה לחגי מטר", שלט שנתלה בכניסה לבית "מעריב" בתל-אביב

"לצוות השומרים: לפי הוראות סמנכ"לית מעריב מירי שטח אין כניסה לחגי מטר", שלט שנתלה בכניסה לבית "מעריב" בתל-אביב

בשולי כתב התגובה מתייחסת הנהלת "מעריב" לשלט שנתלה בכניסה לבית המערכת, ועליו נכתב: "לצוות השומרים: לפי הוראת סמנכ"לית 'מעריב', מירי שטח, אין כניסה לחגי מטר". לטענת "מעריב", "השלט נתלה על-ידי השומרים, לפני מתן פסק הדין בתיק הקודם". עוד טוענת הנהלת העיתון כי "לפני פסה"ד נהג מר מטר להיכנס לבניין בדרכים לא דרכים ובניגוד לבקשתה המפורשת של המשיבה. לאחר מתן פסק הדין וזימונו של מר מטר לשימוע, הועלתה לאתר 'וואלה ברנז'ה' כתבה שעסקה בקיומו של השלט. משנודע להנהלת המשיבה על קיומו של השלט, דאגה הנהלת המשיבה להסיר את השלט באופן מיידי".

37876-08-13