ב-11.6.13 פירסם "מעריב" על פני כמעט עמוד שלם ידיעה מאת יוסי אלי תחת הכותרת "עורכת-דינה של הנערה מפרשת השופט ישעיה: היא הושפלה במשפט". בלב העמוד פורסמו תצלומיהם של שלושה שופטים: משה דרורי, צבי סגל ונסים ישעיה.

"מעריב", 11.6.13

"מעריב", 11.6.13

"ל'מעריב' נודע כי במהלך המשפט [...] נתבקשה אותה הנערה, לעיניהם של שלושה משופטי בית-המשפט המחוזי בירושלים [דרורי, סגל ויורם נועם], להדגים את מעשיהם של הנאשמים באופן שלטענתה השפיל אותה קשות". הביקורת בידיעה הופנתה לסניגור הנאשמים, שביקש ממנה כביכול להדגים את המעשה שעברה (אף שהוא טען בלב הידיעה כי עשתה זאת על דעתה), ולשופטים שאיפשרו את ההדגמה.

לפני כחודש פירסם אלי ידיעה נוספת ב"מעריב", הפעם תחת הכותרת "הצעירה שאולצה לשחזר תקיפה מינית: 'הרגשתי שנאנסתי שוב, הפעם על-ידי עורכי-הדין והשופטים'". לידיעה שוב נלוו תצלומי שלושת השופטים, והפעם הופיעה גם תזכורת לידיעה הקודמת, שהוגדרה "החשיפה ב'מעריב'".

"מעריב", 28.7.13

"מעריב", 28.7.13

אתמול פורסם כי נציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר גולדברג, בדק את הפרשה ודחה את הטענות. יובל יועז הקדיש להחלטתו דיווח נרחב ב"גלובס".

"שמיעת ההקלטה אינה מותירה כל ספק בכך שהמתלוננת לא התבקשה לכרוע על ארבע ולהדגים את מעשה האונס שבוצע בה, כאמור בתלונה", כתב גולדברג בהחלטתו. "לטענה זו אין כל יסוד והינה עלילת דברים". לפי הדיווח של יועז, מבדיקת האירוע עלה כי "המתלוננת הציעה מיוזמתה לבצע את ההדגמה; כי השופטים היו אלה שאסרו על ההדגמה; כי ההדגמה אירעה לא במהלך החקירה הנגדית, אלא בחקירה החוזרת – בעת שהמתלוננת השיבה לשאלות התובע".

הבוקר מדווח "מעריב" על ההתפתחות בפרשה בתחתית עמ' 13, תחת הכותרת "נדחתה תלונת הצעירה שטענה כי נדרשה לשחזר אונס במשפט". יוחאי עופר מדווח  על הטענה, הבדיקה והתוצאה. לידיעה לא נלווה תצלום של שופט. החשיפה ב"מעריב" אינה מוזכרת.

"מעריב", 20.8.13

"מעריב", 20.8.13

 

מתוך סקירת העיתונות היומית, 20.8.13