אילנה דיין וקשת, זכיינית ערוץ 2, מבקשות מבית-משפט השלום בירושלים לבטל את הקובלנה הפלילית שהגיש נגדם בעז ניצן בגין שידור תעמולה אסורה ערב הבחירות האחרונות לכנסת.

"כל טענותיו המופרכות של הקובל מוכחשות מכל וכל", כתבו באי-כוחן של הנאשמות, עורכי-הדין גיורא ארדינסט, תומר ויסמן ומיטל טויסטר-רוזנטל, בבקשה שהוגשה בשבוע שעבר לבית-המשפט. "הקובלנה אינה אלא ניסיון דמגוגי נפסד וחסר תום לב למנף קביעה של כבוד השופט רובינשטיין כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית (אשר הנאשמות סבורות, בכל הכבוד, כי היא שגויה כשלעצמה) לצרכים פוליטיים, לעשות שימוש בכלי אכיפה פלילי שלא למטרה שלשמה הוא נועד, ולהלך אימה על הנאשמות ועל כל עיתונאי באשר הוא".

להורדת הקובץ (PDF, 163KB)

באי-כוחן של הנאשמות אינם מתייחסים לטענותיו של ניצן, כיוון שלטענתם "אף אחד מהסעיפים עליהם התיימר הקובל להשתית את טענותיו, ובהם האשים הקובל את הנאשמות, אינו יכול לשמש בסיס להליך של קובלנה פלילית". בכתב הבקשה מוסבר כי סעיף 129 לחוק הבחירות, האוסר תעמולה ערב פתיחת הקלפיות וביום הבחירות עצמו, "אינו סעיף שהפרתו מהווה עבירה פלילית". גם הטענה כי קשת הפרה סעיף בחוק הרשות השנייה אינה מצדיקה הגשת קובלנה פלילית, נכתב בבקשה.

"הקובלנה לא נועדה לשרת אינטרס ציבורי כלשהו ותכליתה היחידה היא הפחדה ומניעת דיון ציבורי פתוח בנושאים העומדים בלב לבו של סדר היום הציבורי. לא לצרכים כאלה נועד מוסד הקובלנה הפלילית", טוענים באי-כוחן של הנאשמות, ומבקשים מבית-המשפט להורות על ביטולה המיידי של הקובלנה ולחייב את ניצן בהוצאות.

52373-06-13