ארגון העיתונאים בישראל הודיע להנהלת "ידיעות אחרונות" על הקמת ועד יציג בעיתון היומי הנמכר בישראל, כמו גם ביומון הכלכלה "כלכליסט" ובשבועון "לאשה". "סוף-סוף: גם לנו יש ועד", מכריזה כותרתו של מכתב שהפיץ ועד הפעולה הזמני היום (שלישי, 23.7.13) אחר-הצהריים, ובו נמסר לעובדים כי יותר משליש מעיתונאי החברה הצטרפו לארגון העיתונאים, ובכך קיבלו היתר להקים ועד עובדים יציג בחסות ההסתדרות.

"אנו, חברי ועד הפעולה הזמני, רואים בתפקיד אחריות רבה, שמתחדדת לנוכח המשבר הכבד שפוקד את עולם העיתונות", נכתב בהודעה שהופצה לעובדים, ובה נמסרו גם שמות חברי הוועד הזמני: אוריאל דסקל, גלי וולוצקי, הדס שפר, הדר קנה, יאנה פבזנר-בשן, מיקי פלד, עמיר קורץ ועמית שעל.

"הוועד הוקם כדי לדאוג לתנאי ההעסקה של עיתונאי 'ידיעות אחרונות', 'כלכליסט' ו'לאשה', מתוך ההבנה שכשאנחנו מאוגדים יחד, כוח המיקוח שלנו גדל ויש לנו את הזכות והיכולת לקיים משא-ומתן עם ההנהלה לשמירה על הזכויות שלנו", כתבו חברי הוועד הזמני.

עורך "ידיעות אחרונות" רון ירון, בתצלום שנמסר על-ידיו

עורך "ידיעות אחרונות" רון ירון

"ברור לנו כי הצלחת העיתונים היא הצלחתנו, וכי רק בדרך של הידברות ושיתוף פעולה נוכל להגיע לתוצאות - הן לטובת מקום העבודה שלנו והן לטובתנו כעיתונאים המועסקים בו. אלו גם המסרים שקיבלנו בחודשים האחרונים מהנהלת 'ידיעות אחרונות'", הוסיפו, וחתמו: "שיהיה בהצלחה לכולנו".

ועד הפעולה הזמני ב"ידיעות אחרונות" הוקם בתחילת 2012, סמוך להכרזה על הקמת ועד יציג באתר ynet של קבוצת מוזס, שלוותה בפיטורים ועזיבות שהתגלגלו אל בין כותלי בית-המשפט. כעת, כשנה וחצי לאחר מכן, הצליחו גם עיתונאי הזרוע המודפסת של קבוצת התקשורת לגייס את שיעור העובדים הנחוץ כדי שניתן יהיה להכריז על ההתארגנות כיציגה.

במכתב שהפיצו ארבעת חברי ההתארגנות לפני כשנה צוין כי הוועד הזמני נפגש עם עורך "ידיעות אחרונות", רון ירון, וכי הפגישה התקיימה ברוח טובה. בשנה שחלפה מאז סיימו את דרכם בעיתון שלושה מארבעת חברי ההתארגנות, ירון טן-ברינק, עינת פישביין ודפני ליסבונה (השלושה הסבירו לאחרונה את נסיבות עזיבתם בטור "מי נגד מי" של אביב הורביץ). החברה הרביעית היא העיתונאית החוקרת יאנה פבזנר-בשן, ששמרה על חברותה בוועד.

ב"ידיעות אחרונות" העדיפו שלא להגיב.