עורך ה"ג'רוזלם פוסט" סטיב לינדי הבהיר השבוע לעיתונאיו כי עליהם להימנע מלהזכיר טענות לשחיתות בקשר למשה ליאון, המתמודד על ראשות עיריית ירושלים, וזאת לבקשת אלי עזור, הבעלים והמו"ל של העיתון.

רואה-החשבון משה ליאון כיהן עד השבוע כיו"ר הרשות לפיתוח ירושלים. בעבר שימש יו"ר חברת רכבת ישראל ומנכ"ל משרדו של בנימין נתניהו בתקופת כהונתו הראשונה כראש ממשלה. ליאון נחשב מקורב לאריה דרעי וליו"ר ישראל-ביתנו אביגדור ליברמן.

לצד פעילות ענפה, שמו נקשר גם בחשדות לשחיתות. בתחילת 1996 שילם המשרד שבו היה שותף ליאון כופר מס, בשל חשד לעבירות מס שביצע המשרד. כמה שנים מאוחר יותר נחקר ליאון בחשד כי בתקופה ששימש מנכ"ל משרד ראש הממשלה היה מעורב בפרשת התשלומים לקבלן ההובלות אבנר עמדי. בפרשה זו המשטרה המליצה להעמידו לדין, אך בסופו של דבר הוחלט לא להגיש כתב אישום.

משה ליאון, רואה-החשבון מגבעתיים, מכריז אתמול על מועמדותו לראשות עיריית ירושלים (צילום: מרים אלסטר)

משה ליאון, רואה-החשבון מגבעתיים, מכריז אתמול על מועמדותו לראשות עיריית ירושלים (צילום: מרים אלסטר)

איש העסקים אלי עזור הוא בעל השליטה בקבוצת תקשורת הכוללת, בין היתר, את ה"ג'רוזלם פוסט", רשת עיתוני "נובוסטי נידלי", בית-דפוס וחברה לשילוט חוצות. יחד עם שותפים נוספים מחזיק עזור בבעלות על תחנות הרדיו 99FM ורדיו-ללא-הפסקה, כמו גם על הזיכיון ל"פורבס" בישראל, חברת צ'רלטון והחינמון היומי "ישראל פוסט". באחרונה נוסף לקבוצת התקשורת של עזור השבועון החדש "סופהשבוע", שזכה להצלחה מרשימה בסקר ה-TGI האחרון. השבועון מגדיר את עצמו "העיתון הבלתי תלוי של ישראל". בעבר פורסם ב"כלכליסט" כי עזור היה בין אורחי חתונת בנו של ליאון.

ארנון (נוני) מוזס, המו"ל והבעלים של קבוצת "ידיעות אחרונות" (צילום: משה שי)

ארנון (נוני) מוזס, המו"ל והבעלים של קבוצת "ידיעות אחרונות" (צילום: משה שי)

השמועות על כוונתו של ליאון להכריז על מועמדותו לתפקיד ראש עיריית ירושלים נפוצות זה זמן. בלט בקידומן העיתון "ידיעות אחרונות"; במדור "מי נגד מי" באתר "מאקו" ציין אביב הורביץ כי ראש העיר המכהן, ניר ברקת, שיתחרה גם הוא בבחירות הקרובות, העניק קודם לפרסומים ב"ידיעות אחרונות" תואר כבוד לשלדון אדלסון, מו"ל "ישראל היום", והחליט על שיתוף פעולה מסחרי רחב היקף עם החינמון (בהפקת מירוץ מכוניות בעיר). אתמול כינס ליאון מסיבת עיתונאים כדי להכריז באופן רשמי שהחליט להתמודד על התפקיד. ליאון אמור לזכות בתמיכת הליכוד והסיעות החרדיות. כעת נראה כי יזכה גם לתמיכת כלי תקשורת שבבעלות עזור.

בתחילת השבוע שיגר עורך ה"ג'רוזלם פוסט" מייל אל כמה כתבים ועורכים בכירים במערכת. במייל כתב להם לינדי כי עזור אינו מעוניין שטענות לשחיתות יוזכרו בהקשרו של ליאון. העורך הראשי לא הסביר במייל מדוע עזור אינו מעוניין בכך ומה דעתו שלו על הבקשה, אלא הסתפק בהעברת המסר.

שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן וח"כ אריה דרעי (צילומים: פלאש 90)

שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן וח"כ אריה דרעי (צילומים: פלאש 90)

מאז ההוראה של עורך ה"ג'רוזלם פוסט" התפרסמו באתר העיתון שני דיווחים על ליאון. בדיווח שהעביר שלשום הכתב דניאל אייזנבד בדבר כוונת ליאון להכריז על מועמדותו לראשות העירייה לא הוזכר עברו הבעייתי. גם בדיווח שפורסם הבוקר, ובו נסקרת בהרחבה מסיבת העיתונאים שכינס ליאון, לא מוזכרים חשדות לפלילים.

סטיב לינדי מסר בתגובה כי הוראתו התבססה על דברים שנאמרו לו מפי הבעלים עזור, אולם מטרתם אינה להסתיר מידע, אלא להימנע מתביעה משפטית. "אלי עזור אמר לי שאין בסיס בכלל לחשדות האלה", מסביר לינדי, "ואנחנו לא רוצים להסתבך בזה מבחינה משפטית. לא רציתי להכניס את זה לעיתון בלי ייעוץ משפטי ולסבך גם את עצמי וגם את העיתון עם חשדות לא מבוססים".

אלי עזור סירב למסור תגובה. בשם ה"ג'רוזלם פוסט" נמסר: "לא מיניה ולא מקצתיה. אם יהיו חשדות, דברים עובדתיים, ייכתבו בשמחה ובאהבה, בסיקור אובייקטיבי".