אתר "ערוץ 7" יפצה את פרופ' עמירם גולדבלום ויפרסם התנצלות, כך סוכם לפני כחודש במסגרת הסכם גישור בין הצדדים.

שמו של פרופ' גולדבלום הוכתם בעקבות כתבה שפורסמה לפני כחמש שנים במהדורת החדשות של ערוץ 2 בעניין שובו של דוקטורנט שהורשע בחברות בארגון טרור ללימודים במחלקה שגולדבלום מנהל. גולדבלום תבע את חברת החדשות והגיע עימה לפשרה, אולם המידע שהופיע בכתבה המשיך לרדוף אותו.

בהמשך לפרסום בערוץ 2 פירסם העיתונאי גיל רונן ידיעה באתר "ערוץ 7", הנסמכת על המידע שפורסם בערוץ 2 וכן על מידע נוסף שהופיע באתר Camera, תחת הכותרת "Hebrew Univ. to Readmit Convicted Terrorist to Chemistry Lab". בשל כתבה זו הגיש גולדבלום תלונה למועצת העיתונות, אולם תלונה זו נגנזה.

העיתונאי גיל רונן (צילום: tamarnet, נחלת הכלל)

העיתונאי גיל רונן (צילום: tamarnet, נחלת הכלל)

גולדבלום שב לבתי-המשפט, ולפני כשנה הגיש תביעת לשון הרע לבית-משפט השלום בירושלים. באמצעות עו"ד מירית בן-נאים דרש גולדבלום פיצוי בסך 550 אלף שקל מרונן, חברת ישראל-נשיונל ניוז.קום בע"מ, המפעילה את אתר "ערוץ 7", ונתבעים אחרים שציטטו את הדיווח של רונן (כמה מהם הגישו בינתיים תביעות שכנגד).

רונן ו"ערוץ 7" טענו, באמצעות עו"ד תום נוימן, כי מדובר בתביעת נקם שמטרתה להלך אימים על האתר, המחזיק בעמדה אידיאולוגית שונה מזו של גולדבלום. בעקבות הליך גישור הגיעו הצדדים להסדר שלפיו יקבל גולדבלום פיצוי כספי "בסכום שהוסכם על-ידי הצדדים", וכי אתר "ערוץ 7" באנגלית יפרסם הודעה שלפיה הפרסום המקורי של רונן כלל "מידע כוזב" על גולדבלום, תוך פירוט השגגות שנפלו בפרסום.

בין היתר שוללת ההתנצלות את הטענה כאילו חומרים להכנת פצצות נגנבו ממעבדתו של גולדבלום וכי היה מעורב בכוונה להחזיר את המורשע בטרור למעבדה. מעבר לכך שוללת ההתנצלות גם את המידע שצוטט בידיעה מאתר Camera, בין היתר כי פרופ' גולדבלום נחשב לקיצוני בעיני עמיתיו לתנועת שלום-עכשיו וכי הביע עמדות התומכות באש"ף.

בית-המשפט נתן להסכם תוקף של פסק דין.

7310-06-12