אתמול, במסגרת המשא-ומתן עם ועד העיתונאים וארגון העיתונאים, העלתה הנהלת "מעריב" דרישה למחוק את התביעה שהוגשה נגדה לבית-הדין לעבודה בעניין יו"ר הוועד לשעבר חגי מטר. כך מצהירים באי-כוחה של ההסתדרות בפנייה לבית-המשפט.

מטר פוטר יחד עם יתר עובדי "מעריב" כשהבעלות בעיתון עברה לשלמה בן-צבי, אך בשונה מעובדים אחרים, כולל עובדים אחרים בוועד העיתונאים, לא גויס מחדש לעיתון. תחילה הסבירה הנהלת "מעריב" כי מטר לא גויס מחדש מסיבות ענייניות וכלכליות, בעקבות שינוי אופן הפעלת המקומון שבו עבד ככתב מוניציפלי. בהמשך שינתה ההנהלה את גרסתה והסבירה כי מטר לא גויס לעבודה ב"מעריב" משום שאינו מתאים לעיתון ציוני.

שלב ההוכחות במשפט התנהל, וכעת ממתינים הצדדים לפסק דין. אתמול פנה ארגון העיתונאים לבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, שם התנהל המשפט בעניינו של מטר, בהודעה דחופה שלפיה "המשיבה, ללא כל מצמוץ, העלתה במסגרת מו"מ קיבוצי ודרמטי בין הצדדים, שעניינו תוכנית הבראה כואבת לעיתון, תנאי ולפיו קיום המו"מ והגעה להסכמות מותנה במחיקת ההליך שבכותרת, בזו הלשון!!!".

באי-כוחה של ההסתדרות, עורכי-הדין איריס ורדי, שי תקן ואמיר בשה, הוסיפו: "מיותר לציין את משמעות הדרישה והפגיעה החמורה בזכות ההתארגנות הנובעת ממנה, באופן שמגלה שוב את פניה האמיתיות של המשיבה, ואידך זיל גמור. בנסיבות העניין, בית-הדין הנכבד מתבקש ליתן פסק דין בהליך בדחיפות, בהתאם ליומנו. כמו כן מתבקש בית-הדין הנכבד ליתן סעד עשה מיידי ולפיו על המשיבה לחדול בה מקשירת הליך זה למו"מ קיבוצי וקשה בנוגע לעתידו של העיתון ועובדיו".

טרם הוגשה תגובת חברת אחוזת הירש ישראל תשנ"ד בע"מ להודעת ארגון העיתונאים.

21961-11-12