אי-הבנות וחילופי האשמות עזים קדמו הבוקר לדיון הקצר בבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב–יפו על היחסים בין הנהלת "מעריב" לוועד העיתונאים של העיתון.

הצדדים ובאי-כוחם ביקשו להגיע להבנות לפני תחילת הדיון, כדי להציג בפני בית-הדין חזית מאוחדת ככל האפשר, אולם על אף שמועד הדיון נדחה בלמעלה משעה, לא הצליחו להגיע להסכמה.

בשיאו של העימות פסעו המתווכחים הרחק מהעיתונאים והצלמים שבאו לתעד את האירוע וגלשו ממסדרון בית-הדין אל אזור ההמתנה למעליות. כשהמרחק התגלה כלא מספק, המשיכו הלאה. בשירותים שבקומה החמישית של בית-הדין האזורי לעבודה כונסה ישיבת חירום בהשתתפות ההנהלה הבכירה של "מעריב", נציגי ארגון העיתונאים וועד העיתונאים ובאי-כוחם של הצדדים. הניסיון לסגור את דלת השירותים ולדון בפרטיות על גורל העיתונאים ב"מעריב" סוכל, לאחר שמאבטח מטעם בית-הדין הסביר כי על דלת השירותים להיות פתוחה בכל עת.

לאחר כמה דקות הגיעו הצדדים להסכמה והודיעו לשופט אורן שגב כי ימשיכו במשא-ומתן ויעדכנו את בית-הדין מחר בבוקר באשר להתקדמות.

"יש פה הרבה על כף המאזנים", אמר שגב, "מקומות עבודה של עובדים רבים, חברה שכולם רוצים שתמשיך ותפעל ותצליח כדי שיוכלו להמשיך להתפרנס ממנה. זו גם לא חברה שולית. זו חברה שמוציאה עיתון, לא פחות ולא יותר, וזה מה שצריך להנחות".

===