מאבטחי ראש הממשלה עיכבו היום את צלם "מעריב" יונתן זינדל בכניסה להר הרצל בירושלים ודרשו ממנו להפשיל את מכנסיו.

זינדל הגיע, במסגרת עבודתו, כנציג פול הצלמים של העיתונים ואתרי האינטרנט כדי לתעד את אזכרתו של זאב ז'בוטינסקי. לדבריו, בכניסה להר הרצל התבקש לעבור את בקרת הבטיחות הרגילה, שכוללת בדיקה של ידי הנכנסים לצורך איתור סימנים המעידים על קרבה לחומרי נפץ. אחרי שמכונת הבדיקה איתרה סימנים מחשידים בידיו, התבקש זינדל לסור הצדה לצורך בדיקת הציוד.

זינדל, צלם מנוסה בעל תעודת לע"מ, מצלם מדי שבוע את ראש הממשלה באירועים שונים ומוכר למאבטחיו הקבועים. "הזהרתי אותם מההתחלה שאני לא אתפשט, כי אני לא מתפשט בשביל אף אחד", אומר זינדל בשיחה עם "העין השביעית".

הצלם פרק את הציוד, חלץ את נעליו ועבר בדיקה פיזית בעודו לבוש. לאחר שלא נמצא דבר התבקש להפשיל את מכנסיו, וסירב. "אמרתי לו שאני לא מוריד את המכנסיים, ושהם יכולים לבדוק מה שהם רוצים". תוך כדי כך, מספר הצלם, ציין בפניו המאבטח כי הוא "מעוכב". בסיום בדיקת הציוד, ומשלא נמצא בו כל סימן חשוד, נאמר לזינדל כי אם אינו מוכן להפשיל את מכנסיו, לא יותר לו להיכנס. תוך תיאום עם מערכת העיתון החליט זינדל כי הוא מוותר על הצילום ופנה לדרכו.

"אם לא יהיו תמונות של טקס האזכרה של זאב ז'בוטינסקי", אומר זינדל וצוחק, "זה בגלל שלא הכניסו אותי". בטון רציני יותר מוסיף הצלם: "חבל מאוד שהם מתנהלים ככה מול עיתונאים שהם מכירים, אבל אני יכול להבין שהם עושים את העבודה שלהם. עושים את זה לצלמים הערבים ולהרבה צלמים זרים בכל פעם שהם מגיעים. אני צלם ישראלי שעובד מספיק זמן במערכת, וצילמתי את ביבי מאות פעמים, אני לא מוכן לעבור השפלה כזאת, ומזל שיש לי מערכת שנותנת לי גב. אם אלה הנהלים, אז פשוט לא יהיו תמונות".

מדוברות משרד ראש הממשלה טרם נמסרה תגובה.