חילוקי דעות התגלעו בימים האחרונים באשר להתרחשויות בהפגנה מול ביתו של יאיר לפיד בשבת. שתי מפגינות, ספיר סלוצקר-עמרן וכרמן אלמקייס, טוענות כי שוטר יס"מ שאל אותן אם הן "מחפשות בולבולים", ובהמשך הן נעצרו באלימות וסבלו מחבלות בגופן. במשטרה מכחישים וטוענים כי הן אלו שתקפו את השוטרים.

במהלך השבוע עקבו בתוכנית "חמש עם רפי רשף" אחר התפתחות הפרשה. תחילה הביאו את עדותה של אלמקייס, בהמשך הציגו סרטון שבו נראית אלמקייס, יומיים לפני האירוע מול ביתו של לפיד, צועקת לעבר שוטר שלא יעז לגעת בה (לפי הנאמר בתוכנית, אפשר ללמוד מכך כביכול שהיא מחפשת פרובוקציות), ושלשום ריאיינו את עורכת-הדין של המתלוננות, שלי דביר, כמו גם את עורך-הדין של השוטר המואשם בהטרדה.

עד מהרה התברר כי לא רק בין המתלוננות למשטרה יש חילוקי דעות, אלא גם בין מערכת התוכנית "חמש עם רפי רשף" לבין המתלוננות ובאת-כוחן. בראיון עימה, שצולם שלשום בשעות הבוקר ושודר אחר הצהריים, הדגישה עו"ד דביר כי המתלוננות הגישו באותו יום תלונה למח"ש (בהמשך דבריה דייקה ואמרה כי בכוונתן להגיש תלונה במהלך היום). כתב המשטרה של חדשות ערוץ 10, דורון הרמן, התארח באולפן ודיווח בשידור חי כי לטענת מח"ש, איש לא פנה אל היחידה בתלונה. "לא בבוקר, לא אחר הצהריים, לא לאחר מכן, לא היתה תלונה כזאת", הבהיר. בכל זאת, הוסיף, נפתחה חקירה לגבי האירוע, אך זאת ביוזמת מח"ש עצמה.

אלא שלטענת עו"ד דביר, שעתיים לפני השידור הגישה ספיר סלוצקי-עמרן תלונה למח"ש. "בניגוד מוחלט לטענת הכתב שלכם, שדיבר עם רפי לאחר שידור הראיון עימי, שטען כי לא הוגשה תלונה למח"ש, ובניגוד לטענת עורך-דינו של השוטר - הוגשה אתמול בצהריים תלונה למח"ש על-ידי ספיר סלוצקר על האירוע של יום שבת וכנגד השוטר הספציפי", כתבה אתמול בצהריים עו"ד דביר למערכת "חמש עם רפי רשף". דביר ביקשה שהדיווח השגוי יתוקן בתוכנית הקרובה. "התלונה הוגשה כשעתיים לפני השידור שלכם, וחבל שעליתם עם דיווח לא מעודכן ומסרתם מידע מוטעה לציבור".

עו"ד דביר הוסיפה כי המתלוננת השנייה, אלמקייס, הגישה תלונה רק למחרת יום השידור, כלומר אתמול, משום שיום קודם לכן "נכפתה עליה חקירה באזהרה במשטרה באשמות של 'התקהלות בלתי חוקית' ו'הפרת הסדר הציבורי' על האירוע של יום שבת". מבחינת עו"ד דביר והמתלוננות, המסר של הרמן כאילו לא הוגשה תלונה האיר אותן באור שלילי וגרם לצופים לפקפק בגרסתן.

בתשובה לפניית עו"ד דביר הודיע עידו תמרי, עורך התוכנית "חמש עם רפי רשף", כי הבהרה תשודר רק ביום שישי, במסגרת הלקט השבועי של התוכנית.

לדוברות ערוץ 10 נשלחו השאלות הבאות: "מדוע שלשום לא מסר כתב התוכנית, דורון הרמן, מידע מעודכן שלפיו הוגשה תלונה? מדוע התעקש כי לא הוגשה? מדוע לא להבהיר בהזדמנות הראשונה כי כתב התוכנית מסר מידע שגוי לצופים?".

בתשובה נמסר מהדוברות, בשם מערכת התוכנית "חמש עם רפי רשף" כך: "הגב' כרמן אלמקייס, שאחרי סיפורה עקבנו השבוע, הגישה תלונה למח"ש למחרת השידור שעליו מתלוננת עורכת-דינה, שאף אישרה פרט זה במייל לעורך התוכנית. דבריו של הכתב דורון הרמן התבססו על דברי דוברת מח"ש, שאישרה באוזניו כי חקירת מח"ש נפתחה בעקבות מידע שהגיע על המקרה, ולא בעקבות תלונה שהוגשה. יחד עם זאת, כדי להשלים את פרטי התמונה ישודר כאמור עדכון בתוכנית הלקט ביום שישי הקרוב ב-16:50, וכולכם מוזמנים לצפות בה".