"כלכליסט" הציע לחברות מסחריות חבילת פרסום הכוללת ראיון וידיאו עם נציגיהן. כך עולה ממייל שנשלח מהמחלקה המסחרית של העיתון.

בינואר האחרון שלחה תמי בכר, מנהלת תחום IT בעיתון, מייל ובו בישרה כי ב"כלכליסט" יעלה בקרוב ערוץ שיוקדש לביג-דאטה. לפי המייל, "הערוץ יאפשר לחברות להציג פתרונות ומובילות בתחום בקרב קוראי 'כלכליסט' באתר ובעיתון". בהמשך, תחת הכותרת "חדש!", נכתב: "במסגרת החשיפה יזכו החברות המשתתפת לקיים ראיון TV שיוצג במסגרת הערוץ".

תמורת 8,000 שקל בחודש, לא כולל מע"מ, בהתחייבות ל-3 חודשים, הציעה בכר לחברות שמעוניינות בכך "חשיפה אינטנסיבית הכוללת מדיה באתר 'כלכליסט', בעיתון ובאפליקציות מובייל של 'כלכליסט'. חשיפה שוטפת ומתמשכת שלאורך כל תקופת החסות תעניק לחברות מיתוג ומיצוב כפעילות ומובילות בתחום". חברה המתחייבת לחצי שנה, צוין במייל, תקבל את השירות מ"כלכליסט" במחיר של 5,000 שקל לחודש.

בחודשים שחלפו מאז עלו באתר "כלכליסט" כמה סרטוני וידיאו הקשורים לתחום. בסרטון הזה, לדוגמה, מרואיין גיא שקד, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת נס-גילון, ש"מסביר כיצד רותמים את הביג-דאטה לשירותינו העסקיים".

המראיין, מאור שלום סויסה, מפנה לשקד את השאלות הבאות: "מהם האתגרים העסקיים והטכנולוגיים שהובילו להתפתחות הביג-דאטה", "בתור בעל עסק, אילו הזדמנויות עסקיות הביג-דאטה יכול לפתוח עבורי" וכדומה. שקד מסביר כי מדובר ב"הזדמנות עסקית אדירה". בשום מקום אין מצוין כי מדובר בתוכן שאינו מערכתי.

הביג-דאטה אינו הנושא היחיד שהמדור הטכנולוגי של "כלכליסט" מקדיש לו ראיונות וידיאו נינוחים. הנה כאן ראיון נוסף שערך סויסה עם רון כהן, מנהל טכנולוגיות בחברת סימנטק, ובשלהי 2012 עלו בזה אחר זה שלושה ראיונות שערך סויסה עם נציגי חברת סיסקו ישראל. אם היו יחסי תן-וקח עם המרואיינים, באף אחד מהסרטונים אין כל אזכור לכך.

מ"כלכליסט" נמסר בתגובה: "היה רעיון למדור של תוכן שיווקי בנושא 'ביג דאטה' באתר, שלא התממש בסופו של דבר. הראיונות האחרים המוזכרים בפנייתך ניתנו במסגרת כנס שחברת סיסקו היתה אחד מנותני החסות שלו. 'כלכליסט' אינו גובה תשלום ולא קיבל תשלום תמורת העלאת ראיונות וסרטי וידיאו בערוץ IT".