"עכשיו התעוררתם לי, חברים? צריכים לסיים". כך סיכמה המנחה שרון פרי את התוכנית הראשונה של "בועטים", מגזין דיבורים חדש בערוץ 1. ההערה כוונה אל צמד הפאנליסטים אבי רצון ואביעד פוהורילס, שהיו אמורים להדליק את האווירה הקודרת משהו באולפן הכחלחל, וכשלו בתפקידם.

גם האורחים – דני קליין, גיורא שפיגל ונועם גרשוני – התגלו כמנומסים מדי, כמו ציפו שהצוות המקומי יעשה עבורם את העבודה ויספק את השואו. האם הפאנל החדש מסוגל לאיים על "יציע העיתונות", שמולו הוא משודר כמעט באותה השעה?

האם מגזין דיונים נטול "אל תפריע לי, אני לא הפרעתי לך", ולו פעם אחת, שמתנהל בשלווה כמעט קוסמית, יצליח לסחוף את ההמונים? האם עוגן כמו המשחק המרכזי בליגת-העל יצליח לנצח את מהדורת חדשות הלילה בערוץ הספורט, שנפתחת במקביל?

"בועטים" החלה את צעדיה הראשונים בצליעה. אולי תשפר את עצמה תוך כדי תנועה, אולי הדיונים שאחרי משחקים יהיו אמוציונליים יותר (התוכנית הראשונה שודרה בשבוע של פגרת ליגה), אולי המפתח העיקרי להצלחתה, אבי רצון, יפיק מעצמו הרבה יותר מ-50 הדקות הראשונות, שבהן רשם הופעה חלבית. מה לעשות, הצופים המקומיים התרגלו לתוכניות דיבורים אגרסיביות על גבול האלימות. פחות מזה כבר לא נספר במקומותינו.

רצון, בולדוג עצבני עם תעודות, מוכר כפרשן צמא דם של ערוץ 1 ומנחה "בטריבונה" הרעשנית בערוץ 10. הוא חוזר למסך אחרי כארבע שנים, נינוח יותר ובעיקר מוכן להקשיב. התמונה העיקרית שתיחרת אצל הצופה בעקבות התוכנית הראשונה היא רצון בידיים שלובות, פוזה שאומרת הכל. בהעדר מטרות ראויות להתנפלות, הוא הרשה לעצמו לשקוע בתרדמה קלה.

אבי רצון ואביעד פוהורילס ב"בועטים" של הערוץ הראשון

אבי רצון ואביעד פוהורילס ב"בועטים" של הערוץ הראשון

הבולדוג המנמנם הניח לפרי ולפוהורילס לנהל את העניינים. פרי האנרגטית היא שדרנית ותיקה ואינטליגנטית, שעברה בהצלחה את אולפן האולימפיאדה שהגישה בערוץ 1 יחד עם בוני גינצבורג, ובעקבות כך הוקפצה לתפקיד היוקרתי. היא בקיאה בחומר, זורמת בטבעיות ואינה נזקקת במיוחד להכוונה של העורך באוזנייה. "גם אני התעייפתי מהכדורגל הישראלי", אמרה ברגע של כנות על מצבה של מכבי חיפה.

מאמציה לייצר אנרגיות והתלהבות התרסקו על חומת האדישות של האורחים והפסיביות של רצון. פוהורילס, שהיה אמור לספק את הניצוץ שיבעיר לפחות את הפאנליסט הוותיק שלצדו, ניסה להזיז עניינים. הוא הגיע לבוש בגימיק מהבית, חולצה עם הכתובת "מכסיקו 70", כהתרסה למצב הנבחרת. הופעתו היתה עניינית, אבל הוא מפיק מעצמו יותר בכתיבת טקסטים בעיתון מאשר בוויכוחי אולפן בטלוויזיה.

בכלל, הבחירה של ערוץ 1 בפוהורילס מעניינת. זה האיש שחשף ב"מעריב" לפני כשנתיים התבטאות פרובלמטית של דני נוימן, פרשן הערוץ, שלפיה הוא שונא את אוהדי הפועל תל-אביב והיה עושה להם טרנספר יחד עם הערבים. הפרסום גרר ביקורות קשות נגד נוימן, בתוספת אזכורים על איכות פרשנותו, וגרמה לו ולערוץ שמעסיק אותו נזק תדמיתי רב.

בשיאה של הנמנמת ברוממה זיפזפתי לרגע לערוץ הספורט, שם שודרה במקביל "יציע העיתונות". בתוכנית נטולת אייל ברקוביץ' ורון קופמן, זכר לתקרית ביניהם שבוע קודם, החל בדיוק ראיון עם האורח רביב דרוקר, איש ערוץ 10. דרוקר הגדיר את נוכחותו בתוכנית כ"כבוד", אבל המנחה ניב רסקין מיהר להזכיר לו: "פה לא נותנים כבוד, אתה יודע, עצבים".

ב"בועטים" נותנים יותר מדי כבוד, ולכן התוכנית נופלת בינתיים בין הכסאות. בלי הלהט שמאפיין את המתחרים על אותו נתח רייטינג, ועדיין בלי עומק וחידוש שיציעו אלטרנטיבה לגבעת הצעקות המדולדלת – "בועטים" היא בינתיים בקושי "מתמסרים".

הערכות בסביבת זאבי

הלוגו "חשיפה" מעולם לא היה דהוי כל-כך על שער הספורט של "ידיעות אחרונות". הסחורה הפושרת שהוצגה ביום חמישי האחרון היתה "אריק פורש", על רקע שני תצלומים נוגים של הג'ודוקא זאבי. קוראי "ידיעות אחרונות" היו אולי נותרים בפה פעור אלמלא היה זה סוף ידוע מראש. הוא החל לפני משחקי לונדון 2012, כשזאבי צייץ בטוויטר ("זהו, הרגע סיימתי את האימון האחרון בחיי, נשאר מאמץ אחרון בלונדון, תם לו פרק בחיי"), והמשיך להתגלגל דקה אחרי שהספורטאי הנפלא נוצח ב-2 באוגוסט אחרי 43 שניות בלבד.

ההסתברות שהקרב באולימפיאדה יהיה האחרון בקריירה של זאבי היתה ביחס ישר לאפשרות ש"ידיעות" יהיה הראשון שיכריז את מה שידוע כבר לכולם. גם לא היה ספק מי יהיה חתום על הסקופ הזה: נדב צנציפר, חברו הקרוב מאוד של זאבי. מבין השורות עולה שהחברות דווקא לא עזרה לכתב להשיג שיחה גלויה עם הכוכב. "אריק זאבי סירב אתמול להגיב", ציין צנציפר בסיום הידיעה. "הערכות בסביבת זאבי", שיתף את הקוראים בניסיון להעצים את גודל ההישג בהעדר שיתוף פעולה מצד הספורטאי. לקורא לא נותר אלא להאמין.

הלוגו "חשיפה" שהוצמד לשער מדור הספורט בערב שלפני הפרסום איבד מהרלבנטיות המפוקפקת ממילא שלו בחצות וחצי, בדיוק בשעה שבה אפשר להיות בטוחים שכל מדורי הספורט בעיתונים ירדו לדפוס. או אז, כמעט כמו סינדרלה, צץ בן מיטלמן עם "פרסום ראשון" באתר מאקו. גם כאן נאלץ הכתב להיעזר ב"מקורבים לזאבי", שככל הנראה החליטו שגם לכתב הספורט של חדשות 2 מגיע צ'ופר, וכל זאת בלי לפגוע יותר מדי בסקופ של החבר מ"ידיעות". ואם תגידו שהזריזות של אתר מאקו בהשוואה לעיתון המודפס מובנת מאליה, ב-ynet המסונף לספורט "ידיעות" לא נתנו לעובדה הזו לבלבל אותם: גם הם התהדרו ב"חשיפה", על אף ששעת הפרסום שלהם היתה 07:13.

ל"חשיפה" המדומה הזו יש פן נוסף: הבלעדיות ל"ידיעות" משאירה מאחור את כתב "מעריב" ניר שועלי, שב-2009 כתב כי זאבי עומד על סף סיום הקריירה ונתבע בשל כך על-ידי הג'ודוקא על סך 250 אלף שקל. התביעה נדחתה, אבל "מעריב", כך עולה, שילם בחשבון אחרון.

אלה היו 331 מלה על טיבה של "חשיפה" בעיתון, שיותר משהיא חושפת עובדה חדשותית מפתיעה ובלתי ידועה, היא מגלה טפח מטבען של הנפשות שפעלו להבאתה.

ממשיכים לזהם את המגרש

ב"המגרש הכלכלי" בערוץ הספורט ממשיכים לשדר תכנים שיווקיים באין מפריע. הקשר בינם לבין ספורט לא מנסה אפילו להסתיר את העלבון לאינטליגנציה של הצופים. בפינה עם השם המאוד ספורטיבי "ספורטק" מציגים מחשב ביתי בגודל שתי אצבעות, כולל שמות החנויות שבהן אפשר לרכוש את המוצר.

בינתיים ב"ידיעות אחרונות" משווקים בטירוף את אלבום המדבקות "סופרגול". אין בעיה כשמדובר במודעות, אבל אליהן מצרפים אייטמים עיתונאיים למהדרין, לכאורה, למקרה שחס ושלום תפספסו. ביום שישי מוקמה הידיעה "העיתונאית" באופן בולט, במרחק של פחות משתי אצבעות מהמודעה עצמה. מה חידשה הידיעה? היא חזרה כמו תוכי על תוכן המודעה.

למי הוא כדאי? "המגרש הכלכלי"

למי הוא כדאי? "המגרש הכלכלי"

שני עמודים משם, בשער האחורי של העיתון, סיפרה ידיעה בולטת במיוחד על תוכנית דוקו-ריאליטי חדשה: חבורה של סלבס שמנסה להפוך לקבוצת כדורגל אטרקטיבית. "'ידיעות אחרונות' מעניק לכם הצצה ראשונה", התגאו בכותרת המשנה. "טלוויזיה מצוינת, הווי ישראלי והרבה רגש", העיד סמנכ"ל התוכן של הוט, החברה המפיקה. בידיעה לא צוין הקשר העסקי בין "ידיעות" לחברת הכבלים.

"המגרש הכלכלי" נפרדת בקרוב מצופיה, תודה לאל, אבל לא לפני שלוש דקות מחכימות על תמ"א 38. הפרויקט לחיזוק מבנים מפני רעש אדמה חשוב, כידוע, גם לבטחונם של הספורטאים, ולכן מקומו בערוץ הייעודי. מנכ"ל חברה ליזמות נדל"ן דיקלם מהטלפרומפטר למה זה כדאי. ואם עוד לא השתכנעתם, התגייסה גם המנחה מירי נבו כדי לסכם את השיחה: "צריך לרכוב על הטרנד הזה כמה שיותר מהר". מעניין אם גם ההמלצה הזו כלולה בעסקה.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il