הסכם פשרה שקיבל בשבוע שעבר תוקף של פסק דין מבהיר למה בדיוק התכוון מרדכי גילת בטור שפירסם ב"ישראל היום" בשנת 2010.

במסגרת הטור התייחס גילת ל"חקירת מעילת הענק בעמותת יוצאי צפון אפריקה בירושלים" וטען כך:

האיש שנקרא לסייע להנהלה בהשתקת הפרשה ובמגעים עם אנשי רשם העמותות, עו"ד עמירם בוגט, היה במקרה רשם העמותות לשעבר בעצמו. במקרה הוא מכיר שם כמה עובדים. במקרה רשם העמותות לא הורה על פנייה למשטרה.

יו"ר ההנהלה, חיים כהן, אישר זאת בשיחה איתי ועם מיכל שבת וסיפר כי העסקת בוגט נעשתה בתשלום וכי הפרקליט הוותיק, שמשרדו נמצא בבניין שבו ממוקמים במקרה משרדי רשם העמותות, לא הגיש להנהלה דו"ח כתוב.

מהמשפטים המצוטטים שלעיל ניתן היה להבין שגילת ושותפיו, מיכל שבת ועוזי דיין, טענו בפרסום ב"ישראל היום" כי עו"ד בוגט היה מעורב בצורה כלשהי במעילה בארגון יוצאי צפון אפריקה או שפעל מול רשם העמותות כדי להכשיר את המעילה בארגון.

ובכן, מי שחשב כך שגה.

בעקבות הפרסום הגיש עו"ד בוגט לבית-משפט השלום בירושלים, באמצעות עו"ד ירון קידר, תביעת לשון הרע נגד "ישראל היום", עורכיו וגילת, ודרש פיצוי בסך 120 אלף שקל. בכתב ההגנה שהגישו עו"ד רון דרור, אופיר מנצ'ל וסתיו ירקוני טענו הנתבעים כי עו"ד בוגט "אכן נתן ייעוץ לעמותה לאחר התגלות פרשת מעילה וגניבה" וכי "נעשה שימוש בשמו ובייעוץ שלו בפנייה לרשם העמותות כדי לנסות לכאורה להלך אימים".

אולם בשבוע שעבר הגיעו הצדדים לפשרה, שלפיה יתבטלו כל טענות עו"ד בוגט כלפי הנתבעים בתנאי שגילת, שבת ודיין יחתמו על מכתב הממוען אליו ובו הם מבהירים כך:

"לא היתה לנו שום טענה שהיית מעורב במעילה בכל צורה שהיא בארגון יוצאי צפון אפריקה. כמו כן, לא היה בכוונתנו לטעון או לתת למי מהקוראים להבין כי פעלת מול רשם העמותות להכשיר את המעילה בארגון זה. ככל שמישהו הבין אחרת מהפרסום, ברצוננו להבהיר שוב את הדברים: לא נטען על-ידינו אז ובשום שלב אחר כי היית מעורב. יש להצטער על עוגמת הנפש שנגרמה לך לדבריך מהפרסום".

העיתונאים חתמו, השופטת מרים ליפשיץ-פריבס נתנה תוקף של פסק דין להסכם הפשרה, והתביעה הגיעה לכדי סיום.

31169-01-12