יו"ר ועד העיתונאים של "מעריב", חגי מטר (צילום: "העין השביעית")

יו"ר ועד העיתונאים של "מעריב", חגי מטר (צילום: "העין השביעית")

"מעריב" לא יחויב לגייס מחדש את העיתונאי חגי מטר, לשעבר יו"ר ועד העובדים בעיתון, כך החליטה היום נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד.

סוגיית העסקתו של מטר נדונה בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב - יפו, ולאחר שזה קבע בהחלטת ביניים כי אין מקום לחייב את "מעריב" לשכור מחדש את מטר, ערערה ההסתדרות, באמצעות עו"ד אמיר בשה, שי תקן ואיריס ורדי, לבית הדין הארצי. לטענתה, מטר לא גויס מחדש לשירות העיתון בשל תפקידו בארגון העובדים. מנגד, הנהלת "מעריב" טענה, באמצעות עו"ד איתמר נצר, יעל דולב וגיא גרשון, כי בבסיס החלטותיה שיקולים מסחריים בלבד.

"לאחר שעיינתי בכלל החומר שהובא לפניי, לרבות בהחלטת בית הדין האזורי ובטיעוני הצדדים בהליך זה, הגעתי למסקנה כי בשלב זה אין ליתן רשות ערעור ודין הבקשה להידחות", כתבה הנשיאה ארד בהחלטתה. היא הסבירה זאת בהלכה לפיה ערכאת ערעור לא מתערבת בהחלטות ביניים של ערכות שדנות בסעדים זמניים בהליכים קיבוציים.

"בקשת רשות הערעור מכוונת נגד קביעותיו העובדתיות הלכאוריות של בית הדין האזורי ונגד הערכת העדויות והראיות בהחלטתו הדוחה סעדים זמניים וארעיים בסכסוך קיבוצי, לאכיפת המשך עבודתו של מר מטר בעתון", הוסיפה הנשיאה ארד בהחלטתה. "כל עוד קביעותיו העובדתיות של בית הדין האזורי ויישום הדין בהתאם, הן ברמה הלכאורית בלבד, אין די בהן כדי לחרוץ את הדין במחלוקת בין הצדדים, קודם שתתברר ותוכרע בהליך העיקרי. מטעם זה, לא בשלה העת להתערבותו של בית דין זה בהחלטתו של בית הדין האזורי מושא הליך זה".

כעת צפוי התיק לחזור לבית הדין האזורי, להמשך הדיון בו.

36603-04-13

21961-11-12