שלושה קופים, שני אריות, דוב ותוכי כיכבו בשבוע שעבר על שערו של השבועון "מעריב לילדים", המצורף לחבילת סוף-השבוע שהיא מנת חלקם של מנויי "מעריב". שלושה קופים, שני אריות, דוב ותוכי (וכמו כן צבוע ושתי ציפורי פלמינגו) כיכבו באותו גיליון גם על השער האחורי, כפרסומת לסרט אנימציה חדש, במסגרת שיתוף פעולה מסחרי בין הישות המערכתית לישות המפרסמת.

"הסרט 'דלהי ספארי' הוא סרט אנימציה מקסים", הובהר לקוראים הצעירים בתוככי הגיליון, בכתבה פרסומית שנפרשה על פני כפולת עמודים. "אם אתם מחפשים סרט טוב שיצחיק אתכם עד דמעות (וגם ירגש מאוד כמובן), אנחנו ממליצים עליו בחום", הוסיף הכותב, דודו בן-שטרית, שבמקום אחר ברשימתו מצא לנכון לדחוק בקוראיו: "אתם חייבים לצפות בסרט".

קורא שטרח והפך את הדף נתקל בכפולה נוספת שהוקדשה לשיתוף הפעולה הצמוד בין "מעריב לילדים" למפיצת הסרט, חברת יונייטד-קינג – שיתוף פעולה שנוסף לפרסום מודעה וכתבה פרסומית, כולל גם חלוקה של כרטיסים לסרט לקוראים שישכילו להשיב נכונה על שאלת טריוויה.

שערי גליונות 18 ו-12 של מהדורות "מעריב לילדים" שחולקו למנויי העיתון היומי

שערי גליונות 18 ו-12 של מהדורות "מעריב לילדים" שחולקו למנויי העיתון היומי

זוהי אינה הפעם הראשונה שקוראי השבועון מולעטים בפרסום סמוי. שערו של גליון "מעריב לילדים" שחולק למנויי העיתון היומי ב-15 במרץ השנה הופקע גם הוא לטובת קידום סרט ילדים בהפצת חברת יונייטד-קינג, וכלל גם הוא מבצע חלוקת כרטיסים וכתבה פרסומית מאת אותו כותב ("אם אתם מחפשים סרט טוב שיחמם לכם את הלב – לכו לראות את 'מלכת השלג'", כתב אז).

העיסוק בקולנוע אינו מאבני היסוד של "מעריב לילדים", שבועון ותיק ששינה את אופיו בשלהי 2012, זמן קצר לאחר מכירת קבוצת "מעריב" לחברה בשליטת שלמה בן-צבי. בן-צבי, שזמן קצר לאחר הרכישה הודיע כי בניגוד לקודמיו, לא ישעבד את עיתונו לאינטרסים כלכליים, החליף את רוב שדרת הניהול והעריכה הבכירה בקבוצת התקשורת. את עריכת "מעריב לילדים" העניק לאחיו הלל גולדבלום, שהגיע לתפקיד כשבתרמילו ניסיון שצבר בעריכת מוספי הילדים של "מקור ראשון".

כניסתו של גולדבלום ל"מעריב לילדים" הביאה עימה מהפך תוכני. השבועון הוותיק, שיועד לקהל הכללי, הפך לכזה הכולל מינון גבוה של תכנים מהסקאלה הדתית-לאומית. הגיליון האחרון, לדוגמה, הוקדש בעיקרו ל"יום ירושלים" וכלל בין היתר הסברים על יהודים מתקופת בית-שני שסירבו להתייוון, מונולוגים מפי ילדים יהודים שהוריהם בחרו להתגורר בלב שכונות ערביות בירושלים ("נכון שיש חסרונות, אבל המגורים כאן שווים את זה", אומרת ילדה נטולת שם משפחה המזוהה כתושבת הרובע המוסלמי), ציטוטים של "הרב המזמר שלמה קרליבך ז"ל" ופסוק מספר "תהילים", קומיקס בכיכובו של גיבור-על שרירי בצורת מגן-דוד ומשבצת קבועה המזכירה כי "יונתן פולארד בכלא כבר 28 שנה".

את התמהיל הקבוע משלימים פינות זואולוגיות על חיות בר, קומיקס, שעשועונים וסיפורים על אירועים מרכזיים מההיסטוריה של הציונות. קולנוע אינו חלק מהתפריט הקבוע של "מעריב לילדים", ונראה שהעיסוק בתחום זה שמור למקרים שבהם המחלקה המסחרית מצליחה להשיג שיתוף פעולה עם מפיצי הסרטים.

הלל גולדבלום וקבוצת "מעריב" העדיפו שלא להגיב לדברים.