"אני רואה שאת הזין את מוצאת מהר", כך צוטטו בתקשורת דבריו של השופט שלמה אטינגר לתובעת משטרתית שעבדה עימו. כתוצאה מההתבטאות המשפילה, דווח עוד, נדרש השופט לפרוש מתפקידו. עוד דווח כי אותו שופט היה ידוע בהתבטאויותיו הגסות והמשפילות כלפי נשים, אך רק בימים אלה הגיעו הדברים לכדי טיפול.

במקביל מתקיים כעת ברוב כלי התקשורת דיון ער בסוגיית ההטרדה המינית, בשל מה שמכונה "פרשת עמנואל רוזן". בראיון עם קרן נויבך אימצה שרת המשפטים ציפי ליבני עמדה פמיניסטית נוקבת כשטענה כי גברים נדרשים לדעת שאסור להם לנצל את יחסי המרות שלהם בעבודה, ואין זה משנה כלל מהי תגובתה של האשה העובדת תחתם. חוקר משטרה בכיר דיווח בראיון אחר כי תופעת ההטרדה המינית של נשים חמורה ביותר וממשיכה להיות שכיחה, אם כי המודעות לה גדלה. בראיון טלוויזיוני הביע עו"ד ששי גז דאגה באשר לכוחה ההרסני של לשון הרע במקרה של דיווח על הטרדה מינית. בתגובה ענה לו המראיין עודד-בן עמי, בהתרסה פמיניסטית ראויה לציון, כי הוא סבור שהטרדה מינית הרסנית לא פחות.

נושא ההטרדה המינית, על חומרתו הרבה (גם כשאין מדובר בהכרח באונס ברוטלי), מקבל סוף-סוף מקום מרכזי בסדר היום התקשורתי. נראה שפרשת עמנואל רוזן, שהאירה כתם שחור בהתנהגות העיתונאית וביושרתם של אנשי תקשורת (שידעו על דפוס ההטרדות המיניות ושתקו), הופכת כעת למנוף תקשורתי של הרתעה ביחס לתופעה המטרידה. כשהשדה התקשורתי מוצף בדיווחים ובהתייחסויות המציבים את זכויותיהן של נשים לסביבה בטוחה ומוגנת במרכז סדר היום הציבורי – כוח ממשי למיגור התופעה מתחיל סוף-סוף לקרום עור וגידים.

אם באוטובוס, אם ברכבת, אם במשרד, אם באקדמיה, אם בסופר, אם אל מול איש משטרה, אם במסגרת הצבאית, אם אל מול שופט, רופא או סתם גבר חולף ברחוב – בכל מקום נשים בישראל מתחילות להבין שהן יכולות לדרוש שלא יטרידו אותן, וגברים מתחילים להבין שכל התנהגות שאינה מכבדת את האשה העומדת מולם, ושמתייחסת אליה כאל אובייקט מיני, אינה לגיטימית, עומדת בניגוד לחוק ויכולה לסבך אותם כהוגן, ללא קשר עם מעמדם, מקצועם, דרגתם, כוח השפעתם או הפופולריות הציבורית שלהם.

אמנם, בעקבות העיסוק האינטנסיבי בפרשת רוזן הופיעו טענות כמו זו של רזי ברקאי, ולפיה לצד השתיקה המביישת של התקשורת, העיסוק "המתלהם וחסר הפרופורציות" בפרשה הוא כנראה סוג של מירוק מצפון. אם אכן מדובר במירוק מצפון או בהתגייסות אמיתית ואותנטית למיגור תופעת ההטרדה המינית – בכל מקרה, המגמה התקשורתית הנוכחית מבורכת, והלוואי שתתרחש גם בתחומים אחרים שהוזנחו ודורשים את הגברת המודעות הציבורית ויצירתו של כוח הרתעה יעיל ואפקטיבי.