"איבדנו את השפיות" היתה הכותרת הבוטה לטור שפירסמה הדס שטייף באתר "אונלייף", בתגובה לפרסומים על איש תקשורת מוכר מהטלוויזיה שאשה טענה כי תקף אותה מינית.

"לא כל מי שמתלוננת נגד גבר על אונס הופכת אותו לאנס ולא כל אשה שמתלוננת על גבר מכה הופכת אותו לגבר אלים. בשביל זה יש חוקרים, פרקליטות ובית-משפט, ולא טוקבקיסטים, עיתונאים או ארגוני נשים", כתבה שטייף, וביקרה את החלטתה של האשה לפרסם את גרסתה בפומבי. "פרסום כזה נחשב לשיבוש מהלכי חקירה ואסור על-פי חוק, וזו בעיה אחרת לגמרי בפני עצמה", הוסיפה.

שטייף הכחישה דיסוננס קוגניטיבי או פרוטקציה: "כל מי שיקום ויגיד שאני מגינה על חבר קולגה עיתונאי כי אני עיתונאית, שיידע מיד שזו תיחשב עלילה והוצאת לשון הרע". היא הוסיפה כי לא מדובר בהחלטה חריגה, אלא במדיניות קבועה אצלה: "כלל ברזל עבורי הוא שאני לעולם לא מפרסמת את הסיפור עד שהמשטרה היא זו שחוקרת, עוצרת ומאשרת עבורי את גרסתה של המתלוננת או המתלוננות. [...] לי, כמו לכל אחד אחר, אין את הכלים או הזכות לומר כי האשה שמגיעה אלי דוברת אמת, ואז להרשות לעצמי לפרסם ולהרוס שמו של אדם. רק אחרי חקירת משטרה, או בשלב החקירה לאחר מעצר, ולאחר שבמשטרה אומרים לי שיש ראיות לכאורה, אני מרשה לעצמי לפרסם".

"כלל ברזל עבורי הוא שאני לעולם לא מפרסמת את הסיפור עד שהמשטרה היא זו שחוקרת, עוצרת ומאשרת עבורי את גרסתה של המתלוננת או המתלוננות". המאמר של שטייף באתר "אונלייף"

"כלל ברזל עבורי הוא שאני לעולם לא מפרסמת את הסיפור עד שהמשטרה היא זו שחוקרת, עוצרת ומאשרת עבורי את גרסתה של המתלוננת או המתלוננות". המאמר של שטייף באתר "אונלייף"

שנתיים עברו, ושטייף כופפה את חוקי הברזל שלה: אחרי שפעלה מאחורי הקלעים במסגרת תא העיתונאיות לאסוף עדויות על פרשת עמנואל רוזן, היא חשפה את הפרשה, בתחילה בהתייחס ל"איש תקשורת בכיר", ובשמו המלא אחרי חשיפת העדויות האנונימיות נגדו ב"הארץ".

בסטטוס פייסבוק שפירסמה אמש הסבירה שטייף מדוע לא חיכתה הפעם למשטרה:

"... עכשיו אני המכשפה שנמצאת בעיצומו של צייד. עכשיו אני זו שצריך לעלות על המוקד, יחד עם חברותי לתא העיתונאיות... נאמר עלינו שעשינו שפטים ברוזן, והוא אפילו לא נחקר עוד במשטרה. אז עכשיו אני אגיד... כל שעה נכנסת הודעה חדשה של מוטרדת מינית חדשה. המימדים מפלצתיים. נדמה שהאיש לא עבד, היה עסוק בלעבור מאחת לאחת. אין תקדים במדינת ישראל לכמות הנשים שהוטרדו על ידי רוזן... עם כמות כזו צריך היה שיעשה מעשה ומיד. ורק כך עצרנו את המעשים..

ביום שני (29.4.13) הודיעה המשטרה שתחקור את הפרשה. שטייף משוכנעת שאחרי הפרסומים והעדויות, הנשים כבר לא יפחדו להתלונן במשטרה. אתמול כתבה ב"ישראל היום": "הבנות אוספות כוח. כל אחת שסיפורה יוצא אל האור מחזקת את האחרת. וכמו שנאמר, 'זר אלומות חזק מברזל'. סבלנות, תתמכו. הן נלחמות בפחד, והן תצאנה. אחת ועוד אחת תגענה למשטרה ותספרנה את סיפורן. ואז, רק אז, נראה מי פוחד, מי אמיץ, מי אשם".

שטייף גם לא היססה להאשים את רוזן במלים מפורשות אתמול בכנס "שובר מסך": "הבן-אדם אנס, הטריד מינית ומילולית. כשבן-אדם מצלצל למישהי בטלפון ומדבר אליה בגסויות ומנסה לפתות אותה, זה פלילי. זו הטרדה מינית פר-אקסלנס, ועל-פי חוק, זה שנה מאסר בפועל – על אחת. כשבן-אדם מגיע לבית של בחורה, פותח את הדלת, נכנס ומתנפל עליה, הוא אנס. תגידו לי, 'על-פי החשד' – שיבוא ויתבע אותי".

• תודה לקורא אורי הולצמן