מי צריך לפטר את מי: מכבי תל-אביב את המנג'ר הכושל אוסקר גרסיה, או ערוץ הספורט את הפרשן הידען משה פרימו, שבמהלך העונה כתב טור שקרא להעיף את גרסיה ויצא גויאבה?

במכבי תל-אביב לא הקשיבו להמלצה של פרימו, והשבוע זכו באליפות תחת ניהולו המקצועי של גרסיה. מצד שני, הגויאבה הפכה לבאובב: טורו של פרימו, שנכתב ב-18 בדצמבר 2012, לא צלל לתהומות השכחה. הוא המשיך לתסוס, הלך והצמיח תגובות ככל שמכבי תל-אביב הגדילה את יתרונה בפסגה. עץ הטוקבקיאדה שלו הגיע לשיא תפארתו השבוע, לפני משחק האליפות. רוב התגובות, כצפוי, היו של לעג ושמחה לאידו של הפרשן.

באתר ערוץ הספורט זיהו את התנועה החריגה באייטם הישן (הם הרי אלה שמאשרים את התגובות). במסגרת כתבה שפירסמו השבוע על התנהלותה התקשורתית של הקבוצה, הם הדגישו בפתיח את הטור של פרימו, ש"הפך לקאלט ברשתות החברתיות". הטור אוזכר כהתנהלות תקשורתית שלא תמיד היתה "עניינית ו/או הגיונית בהתייחסות למכבי ולצוות הזר שלה". לא מעט גופי תקשורת היו דואגים לטאטא טור כזה מהם והלאה. האחריות היא על הכותב, אבל גם הפלטפורמה מפסידה נקודות. בערוץ הספורט הקדימו רייטינג לכבוד מקצועי, ולא נראה שמישהו שם נחנק.

הטור של פרימו לא כשל רק במבחן הנבואה, הוא היה בלתי מבוסס ובלתי משכנע כבר כשנכתב. הזמן שחלף רק העצים את מופרכותו.

פרימו הוא שיקוף של אוהד טריבונה טיפוסי. כזה שמדבר מהבטן, שלא סופר שום ספורט אחר מלבד כדורגל. השבוע, ברדיו-ללא-הפסקה, יצא מגוחך בבוחן פתע בהתעמלות שערך לו רון קופמן. בדיון על זכייתו של אלכס שטילוב באליפות אירופה, שאל אותו קופמן מה ההבדל בין מתח לקורה. פרימו השיב: "זה אלה שתופסים את הלולאות האלה, לא?". קופמן ענה ש"לולאות זה תרגיל על טבעות", ופרימו הצטדק: "אני רואה, אני לא שומע, אני רואה".

הפרשן פרימו תפס טרמפ על חולשה זמנית של הקבוצה. מכבי תל-אביב היתה אחרי שני משחקים ללא ניצחון, ופרימו דרש לפטר את גרסיה כי נכשל בבחירת השחקנים הזרים וכי "אין לו שיטה", כמו היה מאותם אוהדים שלא רואים ממטר, ושבסערת רגשותיהם פולטים גידופים ושברי משפטים.

פרימו הוסיף שאם הבעלים של הקבוצה פיטר בשיחות טלפון שני מאמנים קודמים, אבי נמני ומוטי איוניר, שלא סיפקו את הסחורה, אין סיבה שלא יעשה זאת גם לגרסיה. היה רק הבדל אחד: גרסיה כן הצליח להביא את מכבי תל-אביב למקום הראשון. נכון לכתיבת אותו טור, הקבוצה הובילה את הטבלה בפער של נקודה.

היו כשלים נוספים בטור הזה. פרימו קבע כבר אז ששחקני הקבוצה, גל אלברמן ומהראן ראדי, אינם ראויים להוביל אותה לאליפות. השניים באותה תקופה שיחקו היטב, ובשורה התחתונה היו מהבולטים בזכייה בתואר. עוד כתב שגם אם מכבי תל-אביב תזכה באליפות בכל זאת, "גרסיה לא יהיה ראוי לתואר האוסקר". אלא שמשחק המלים בשמו של המנג'ר כשל גם הוא. גרסיה זכה לשבחים מקיר לקיר על האליפות האבסולוטית.

חודשיים לפני שקרא לשלוח את גרסיה הביתה, כתב פרימו טור באתר ערוץ הספורט ובו טען שראובן עטר חייב להמשיך לאמן את מכבי חיפה. "הירוקים מרוסקים, הקבוצה לא מאומנת, חצי מהסגל לא ראוי", הטיח הפרשן האשמות קשות, ובכל זאת – "עטר מוכרח להישאר כי הוא היחיד שיקבל שקט מהקהל". איזה היגיון. מדוע מאמן אחד, שמצליח בליגה, זוכה להמלצת פיטורים, ואחר, מפסידן וכושל, לחיזוקים חיוביים? לרכילאי הספורט פתרונים.

כך או כך, גם במקרה עטר דעתו של הפרשן לא התקבלה, ושלושה שבועות מאוחר יותר הוא פוטר. על אף שבאותו טור פרימו גם הפך לנביא זעם וקבע כי "מאמן אחר לא יצליח להוציא את העגלה מהבוץ", מונה אריק בנאדו במקומו של עטר, והפלא ופלא – הכרכרה נחלצה מהבצה בלי בעיות. מכבי חיפה עשתה קפיצה נחשונית ממעמקי התחתית אל המקום השני. לקהל שלום.

פרימו הוא נציג סטנדרטי של ז'אנר העיתונאים הכביכול יודעי-כל, שתחת כובעם כפרשנים מתמחים בדיבור מהבטן. הוא מייצג נאמן של תחתית שרשרת המזון של אוהדי הספורט: מתלהם, יורה אבחנות חסרות כיסוי, חסר סבלנות, קצר רואי, מונע ממניעים שונים ומשונים, אבל מספק את הסחורה עבור מעסיקיו. פה גדול, שגם אם יפלוט שטויות, יפמפם במשך ארבעה חודשים ארוכים רייטינג גבוה בזכות טור מופרך.

התיקונים

התקציב של מכבי ב-one (למעלה) ובערוץ הספורט

התקציב של מכבי ב-one (למעלה) ובערוץ הספורט

אז מה יעלה בגורלו של תקציב מכבי תל-אביב? האם יגדל לפי גרסת one או יקוצץ בנוסח ערוץ הספורט? המתח בשיאו.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il