"בסך-הכל", מסביר עו"ד ברק כהן, "צילצלתי למוטי פשכצקי כדי להעמיד אותו על טעות בעובדה שגויה שפירסם". שיחת הטלפון התמימה התפתחה לחילופי דברים קשים, כהן פירסם בפייסבוק סטטוס כולל ציטוט מהדיאלוג בינו לבין כתב ערוץ הספורט, שעורר התעניינות גדולה בקרב אוהדי כדורגל.

לפני כמה ימים התפרסמה באתר הערוץ ידיעה של פשכצקי ובה נכתב, בין השאר, כי אוהדי בית"ר ירושלים, שמתכוונים להפגין מול ביתו של יו"ר הקבוצה, לא קיבלו אישור לכך מהמשטרה וכי צלמים מטעם הקבוצה יתעדו "'מפגינים לא חוקיים' אם אלה יגיעו". עו"ד כהן, שמלווה את מאבק האוהדים, ביקש מפשכצקי שיתקן את דבריו ויכתוב שההפגנה דווקא כן חוקית (היא התקיימה ביום רביעי בערב, 3.4.13, בהשתתפות כ-100 איש). בסיומה של השיחה הלא נעימה החליט עורך-הדין לפרסם את פרטיה בדף הפייסבוק שלו.

הנה כמה מהדברים שכהן טוען שפשכצקי אמר לו, ושאותם פירסם. על אוהדי בית"ר המוחים: "הם לא עובדים איתי, הם בחרו כתבים אחרים. הם פוגעים לי בפרנסה, אז אני אכתוב מה שאני רוצה". על ההפגנה: "אני לא יודע חוקית או לא חוקית. אני לא משפטן. אני מעביר את עמדת המשטרה מידי הנהלת הקבוצה. אני גם לא עובד לא אצל האוהדים ולא אצלך. הם לא מעניינים אותי. אני אכתוב מה שאני רוצה".

הסטטוס בפייסבוק זכה לכ-150 שיתופים, מאות לייקים ותגובות רבות. רובן יצאו כמובן נגד פשכצקי וכללו, נוסף לגידופים, גם דרישה לשלוח תלונות לערוץ הספורט ולמועצת העיתונות, כולל פנייה להתאחדות לכדורגל שתשלול ממנו את תעודת העיתונאי.

פשכצקי אמר ל"העין השביעית" שהוא מכחיש את הדברים שכהן מייחס לו ושהדבר היחיד הנכון שאמר הוא "אני אכתוב מה שאני רוצה". מעבר לכך, אמר, נאסר עליו להתראיין.

עו"ד כהן לא הקליט את השיחה, אין לו ראיה שתתמוך בטענותיו, אולם הוא עומד מאחורי הדברים. "אני לא נוהג להקליט שיחות, זה לא בתרבות שלי כשאני מדבר עם אנשים בטלפון, אבל כל מה שפירסמתי אמת. יש לי עם פשכצקי היכרות מוקדמת חיובית, בסך-הכל צילצלתי אליו כדי שיתקן את הפרסום שלו, והייתי בשוק כשהוא התבטא ככה".

כהן אומר שאין בכוונתו לעסוק בסיפור הזה יתר על המידה, ודאי שלא לטרוח בתלונות ותביעות. "כל האנרגיות שלי מופנות לדברים ומאבקים שאני חי מהם, ולא להתעסקות עם כתב בעל אגו. מה שפירסמתי קיבל המון שיתופים, שהם תפוצה בסדר גודל של עיתון קטן, ועבורו זו נורת אזהרה. אני מקווה שילמד להבא איך לדבר".

נותר רק לתהות על המשפט היחיד ששני הצדדים מסכימים עליו, שנאמר על-ידי פשכצקי: "אני אכתוב מה שאני רוצה". משתמע ממנו, בפשטות, סירוב של הכתב לתקן פרט שגוי בידיעה שפירסם, וממילא העדר חרטה על שהטעה את קוראיו, שרבים מהם הם אוהדי הקבוצה. אפשר גם להניח שהפרסום השגוי הרתיע כמה מהם מלהצטרף למחאת חבריהם.

יתרה מכך. פשכצקי כתב: "מחר תיכננו האוהדים להפגין מחוץ לביתו של קורנפיין, אך לא קיבלו אישור לכך. צלמים מטעם המועדון מתכוונים לתעד מפגינים לא חוקיים, אם אלו יגיעו". מנוסח הדברים משתמע שהפגנת האוהדים המתוכננת לא תצא אל הפועל בגלל אי-אישורה, וכי מי שבכל זאת יגיע להפגין באופן לא-חוקי יתועד על-ידי המועדון, משמע יסתכן בהגשת תלונה או לפחות בחשיפה. כלומר, לא רק שהמידע מוטעה, הוא גם טבול במסר מאיים.

פשכצקי כותב מה שהוא רוצה, אבל בניגוד למי שמפרסם סטטוס בפייסבוק, פשכצקי הוא עיתונאי במקצועו, דבריו אמורים לעבור בקרה ועריכה, וממילא הקוראים מצפים להאמין שטובתם לנגד עיניו ולהאמין שהוא לא כותב סתם "מה שהוא רוצה", אלא רק מה שנכון וראוי.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il