שמעון קופר, המואשם בימים אלה ברצח שתיים מנשותיו, חזר בו מתביעת הדיבה שהגיש נגד התוכנית "עובדה", כך עולה מהודעה שהגיש לבית-המשפט המגשר בין הצדדים, עו"ד עמוס גבריאלי.

בשנת 2010 שודרה במסגרת "עובדה" כתבתם של עמרי אסנהיים וליאת לוויאן, "תעלומת האלמן הכפול", על מות נשותיו של שמעון קופר. בעקבות שידור הכתבה הגיש קופר לבית-המשפט המחוזי מרכז תביעה דיבה בסך שלושה מיליון שקל (בהמשך ירד סכום הפיצוי הנדרש ל-750 אלף שקל) נגד חברת שידורי קשת בע"מ, אילנה דיין, הכתבים אסנהיים ולוויאן, וכן נגד העורכים אייל רובינשטיין וגלעד טוקטלי. קופר טען, באמצעות עורכי-הדין נטלי יחיאלי-ברקוביץ' ואלי הלם, כי מהכתבה משתמע שהוא עצמו היה מעורב במות נשותיו. הנתבעים, באמצעות עורכות-הדין טל ליבליך וליאת ברגמן-רביד, טענו כי פירסמו אמת.

בנובמבר האחרון, תוך כדי בירור התביעה, החליטה פרקליטות מחוז מרכז להגיש כתב אישום נגד קופר על רצח אשתו השלישית. ביום שלישי האחרון תיקנה הפרקליטות את כתב האישום כך שיכלול גם את רצח אשתו הראשונה. מערכת "עובדה" הכינה בחודשים האחרונים כתבת המשך העוסקת בקופר, אך זו נפסלה לשידור על-ידי בית-המשפט המחוזי בתל-אביב, לבקשת קופר. ביום רביעי האחרון דן בית-המשפט העליון בערעור שהגישה "עובדה" על פסילת שידור התחקיר, אולם טרם החליט בסוגיה.

במקביל התנהל הליך גישור בין קופר ל"עובדה" בתביעת הדיבה שהגיש, וביום חמישי האחרון הודיע המגשר עו"ד גבריאלי כי הצדדים הגיעו להבנות. במסגרת הסכם הגישור מבקש קופר מבית-המשפט לדחות את תביעתו ומציין כי הוא "חוזר בו מטענותיו כנגד הנתבעים, זאת בלי לפגוע בטענותיו בהליך הפלילי המתנהל נגדו, לפיהן הוא אינו מעורב בצורה כלשהי במותן של רעיותיו".

עוד הוסכם בגישור כי קופר ישלם לנתבעים הוצאות משפט בסך 30 אלף שקל, וכן 10,000 שקל למגשר, עו"ד גבריאלי.

בית-המשפט צפוי לאשר הסכם זה בימים הקרובים.

32514-12-10