ועדת מכרזים ב' של רשות השידור אישרה בשבוע שעבר את הארכת הסכם ההתקשרות עם עו"ד יהודה רווה לצורך ייעוץ משפטי בנושאי נדל"ן הקשורים ברפורמה.

משרדו של רווה, הנחשב למקורב לראש הממשלה והשר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור בנימין נתניהו, נבחר לתפקיד באפריל אשתקד. המינוי עורר ביקורת בשל קרבתו של רווה לראש הממשלה והעובדה כי קיבל את התפקיד בלא מכרז. ב"גלובס" אף דווח כי רשות השידור העניקה לרווה פטור ממכרז בלי שקיבלה אישור לכך משר האוצר. לפני כחודשיים פנה למבקר המדינה אריה אבנרי, יו"ר הנהלת תנועת אומ"ץ, בבקשה שיברר אם ההתקשרות עם רווה היתה תקינה, בעקבות ההיכרות המוקדמת עם ראש הממשלה והעובדה כי לא נערך מכרז בין משרדי עורכי-דין.

הארכת הסכם ההתקשרות בין רשות השידור לעו"ד יהודה רווה

הארכת הסכם ההתקשרות בין רשות השידור לעו"ד יהודה רווה

משרדו של רווה נחשב למוביל בתחום התשתיות, ובין היתר מייצג את בוני עיר הבה"דים בנגב, הרכבת הקלה בירושלים ומפעילי כביש 6. לאחרונה העניק ראיון ל"כלכליסט" ובו טען כי "ההון הוא המניע של הכלכלה, והשלטון חייב להביא בחשבון את האינטרסים שלו". מראיינו, משה גורלי, ביקש את תגובתו לביקורת בדבר ההתקשרות עם רשות השידור בלא מכרז.

"את הטיפול בנכסי הרשות התחלתי לפני כ-20 שנה, כשרבין או שמיר היה ראש ממשלה. נדמה לי שלא היתה אז חובת מכרז", אמר רווה. "אני זוכר שפנו אלי בגלל המומחיות שלי במקרקעין ובכינוס נכסים. אתה חושב שראש ממשלה, במיוחד אז, התעסק במקרקעין של רשות השידור?".

בתשובה לשאלת המשך על היתרונות בקרבה למקבלי החלטות אמר רווה: "ברמה מסוימת של עיסוק משפטי-כלכלי אתה נתקל במקבלי החלטות. בפרויקטים לאומיים כמו אלה שאני עוסק בהם, גם בראשי ממשלה, ואני בתחום מ-1986".

ההסכם עם רווה אמור לפקוע בעוד כחודש, אך בשבוע שעבר הוארך בשנה נוספת. בדו"ח ועדת המרכזים נכתב כי יש מקום להאריך את ההסכם משום שמשרדו של רווה מטפל "בהיבטים המשפטיים הקשורים בבחירת הנכס בגוש דן, הכנת מכרז אדריכל לבינוי הנכס בגוש דן ועוד נושאים שהטיפול בהם יתמשך מעבר לתקופת ההסכם הראשונה".

הוועדה, בראשות סמנכ"ל הכספים והכלכלה ערן הורן, החליטה ביום רביעי האחרון לאשר את הארכת ההסכם עד לאפריל 2014. יצוין כי באותו היום הודיע הורן על פרישתו מהרשות.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "ההסכם טרם הוארך. הנימוקים להתקשרות עם עו"ד רווה פורטו בישיבות קודמות של ועדת המכרזים שעסקה בעניין, ובהם נסיונו הרב בתחום והיכרותו המעמיקה את היבטי הנדל"ן של רשות השידור ופרויקט שערי-צדק במיוחד, מאחר שייצג את הרשות בעבר בנושאים אלה. אין בידינו כל אישוש לטענות שהשמיעה תנועת אומ"ץ בעניין זה".