פוסט מרדוק

The Day the Journal Died- Big Issues- GQ

שנתיים בדיוק אחרי שרופרט מרדוק קנה את ה"וול-סטריט ג'ורנל", מביא המגזין "GQ" עשרות עדויות של עורכים וכתבים שעבדו בעיתון, המשחזרים את ימי המכירה, מנתחים את האירועים הדרמטיים שבאו אחריה ומסבירים מדוע בואו של מרדוק ל"ג'ורנל" – אחד העיתונים הרציניים והחשובים בארצות-הברית – מסמל את סופה של העיתונות כפי שהכרנו אותה.

פריים-טיים

gv311209_2

ובינתיים, רשת פוקס-ניוז, גם היא בבעלותו של מרדוק, מסיימת בתרועה את השנה הטובה ביותר בהיסטוריה שלה.

משתיקול

Gulf News Urges Reporters to Tone Down Dubai Coverage - WSJ.com

עורכי העיתון "Gulf News", שיוצא לאור באיחוד האמירויות הערביות ושאחד מבעליו הוא שר באיחוד, הורה לכתביו לנקוט שפה סלחנית וידידותית בסיקור הברדק הכלכלי שמשתולל בדובאי. ההנחיה מתווספת להחלטה של ראשי האיחוד מראשית החודש להסיר מדוכני המכירה גליונות של ה"סאנדיי טיימס" ו"הטיימס" שבהם פורסמה קריקטורה לגלגנית שכוונה כלפי שליט דובאי.

בלומברג-גייט

gv311209_3

כתב של רשת בלומברג מואשם שניסה לשתול ציטוטים בפיו של המרואיין שלו, וזאת כדי להכפיש חברה שמתחרה במעסיקיו. ויש גם אימייל מפליל.

סיכום העשור

gv311209_4

כך נראה העשור האחרון על-פי התוכנית של ג'ון סטיוארט.

נו נו נו

gv311209_5

ה"Society of Professional Journalists" (ש"מגנה על העיתונות ומשפרת אותה מאז 1909") עשתה השבוע נו נו נו לרשת NBC על כך שהוציאה כ-70 אלף דולר כדי להטיס אדם המעורב במשפט משמורת מדובר ואת בנו מברזיל לארצות-הברית, וזאת כדי שכתב הערוץ יוכל לראיין אותם.

פצצה בכיס

gv311209_6

ובינתיים, ההולנדי האמיץ שעצר השבוע בדטרויט את המחבל עם הפצצה בתחתונים ניסה לעשות כמה ג'ובות מהפרסום הלא צפוי, וספג על כך ביקורת חריפה. את המו"מ ניהל עבורו, כך מדווח "Gawker", חברו הישראלי המתגורר במיאמי.

אמת בפרסום

gv311209_7

אתר הרכילות הפופולרי "TMZ", שהיה הראשון לספר לעולם על מותו של מייקל ג'קסון, פירסם השבוע תמונה שערורייתית משנות השישים המוקדמות, שבה נראה לכאורה הנשיא האגדי והמנוח ג'ון פ. קנדי בעודו מנמנם בכיף על היאכטה שלו, בזמן שארבע בחורות חשופות חזה, שאינן אשתו, חגות סביבו. עד כאן הכל טוב ויפה, למעט העובדה שכעבור זמן מה התברר שהברנש המתהולל שבתמונה כלל אינו קנדי.

נכנסים לסיפור

gv311209_8

הסטטיסטיקה אינה משקרת: ממש לא מומלץ להיות כתב פלילים במקסיקו.

הוראות בימוי

gv311209_9

במאי הקולנוע רומן פולנסקי, שמבלה את התקופה האחרונה במעצר בית בבקתת סקי בשווייץ, תובע 700 אלף ליש"ט מצלמי פפרצי נודניקים שלכדו אותו בעדשתם. הטענה: הוא לא אמר אקשן. מבט אחר לנושא סיפק השבוע ב"עין השביעית" גם רפי מן.

כמה זה עולה לנו

gv311209_10

כולם, מסתבר, מסכימים: הנושא החם בתקשורת ב-2010 עומד להיות תוכן אינטרנטי בתשלום. האם הקוראים ישלמו? האם אילי התקשורת יתקפלו? בחודשים הקרובים תתחיל התמונה להתבהר. ועד אז, שתהיה לכולנו שנה טובה!